zondag 11 maart 2018

Dag 6 - Cordoba wandeling 2

Nadat we een hele poos van de zon genoten hadden zijn we weer verder gewandeld.
Aan de overkant van de rivier zagen we een vliegtuig staan in een parkje.
Deze engel bovenop een kerk stak zo mooi af tegen de strak blauwe lucht.
Toen we onder deze boog doorliepen
stonden we op Plaza de la Corredera  en toen moesten we ineens allebei aan het San Marcoplein in Venetië denken.
Ik vond al die rieten dingen er zo zomers uitzien.
Een stukje verderop in de stad zagen we de overblijfselen van een Romeinse tempel

Als laatste keken we nog rond in Jardines Huerto de Orive, een parkje dat helemaal ommuurd is.
Op die muren waren veel muurschilderingen, ik vond deze boomhut wel vrolijk
en deze lijsten met teksten erin leken vanaf een afstandje bedrieglijk echt.


Inmiddels was het15.00 uur geworden en voelden we onze voeten best wel, daarom zijn we naar het appartement gegaan waar we heerlijk op het balkon gezeten hebben.
Het was al snel zo warm, dat truien en vestjes uitgingen en zelfs toen was het nog zo warm, dat we na een poos weer binnen zijn gaan zitten om af te koelen.
Julian had vanmorgen gebeld dat het met Maui niet echt beter ging en dat hij laat op de middag naar de dierenarts zou gaan, dus hebben we eerst op zijn telefoontje gewacht voordat we gingen eten.
Maui heeft een ontsteking in zijn keel, misschien zit er wat vast…
Hij heeft medicijnen gekregen en als die tegen donderdag niet helpen moet hij onder narcose, zucht.
Hierna zijn we naar de overkant gelopen,

waar we vanavond bij de Crazy Potato gegeten hebben;
een joekel van een aardappel, die gevuld wordt met kaas en andere dingen die je kunt kiezen, zoals mais, paprika, kip/tonijn en dat smaakte echt heerlijk.
Als toetje namen we weer een ijsje en daarna zijn we weer naar het appartement aan de overkant gegaan, fijn zo dichtbij.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Die aardappel ziet er heerlijk uit!
Niet leuk als een huisdier ziek is terwijl jij op reis bent :-(

Ik heb vanmorgen trouwens uitslag gekregen van mijn bloedonderzoek van vorige week......alles is prima, behalve de vit D., die was veel te laag! Helaas voor mij geen zonvakantie, ik moet het met tabletjes doen ;-)

Jolande zei

Nee dat is niet leuk, maar het scheelt wel dat Julian en Jasmine thuis zijn én Julian nu kan autorijden.
Normaal zetten we de auto altijd op het vliegveld of bij het station, maar nu hadden we hem thuisgelaten.
En we hebben een ontzettend goede dierenarts, dat scheelt ook wel.

Fijn dat je bloeduitslagen goed zijn.
En was je echt verbaasd over dat vitamine D tekort? :-)
Het schiet hier toch ook helemaal niet op met het weer, nu schijnt het weer te gaan sneeuwen het weekend.
Ik ben best gek op sneeuw, maar nu niet meer, nu wil ik lente.
Vandaag is het hier wel zonnig, ik hoop bij jou ook, kun je vitamientjes gaan vangen.

Margriet zei

Nee, ik was niet verrast ;-) Met die grijze saaie winter kan het ook bijna noet anders! Vandaag weer buiten gewandeld en maandag zelfs buiten in de zon gezeten, maar ik denk dat die tabletten beter helpen :-)
Ik heb ook geen zin in winter meer, maar het voelt al wel weer erg koud aan buiten :-(