dinsdag 13 februari 2018

New York dag 7 -Liberty Island 1

We namen de metro naar Lower Manhattan en liepen, nadat we de verstopte ingang gevonden hadden, door Wall Street


Ook hier stond een hele grote kerstboom.


We wandelden naar Battery Park, waar we al om 10.00 uur waren, maar kaartjes hadden voor de boot van 11.00 uur; ruim op tijd dus.
Maar we mochten gelijk doorlopen naar de bagagecontrole en door de metaalpoortjes en daarna mochten we ook gelijk door naar de boot, dat scheelde ons mooi een uur wachttijd.
We gingen boven op het dek zitten en de boot vertrok niet lang daarna.

Ik vind varen altijd geweldig, heerlijk op het dek staan, de wind in mijn haren en nu kijkend naar de sky line van Manhattan die steeds kleiner werd.
Dit musje dacht vast waarom zou ik vliegen als ik ook mee kan liften :-)
En zoals altijd vlogen er hier ook zeemeeuwen met de boot mee.
We kwamen voorbij Ellis Island
en maakten toen een half rondje om Liberty Island, waarbij de het Vrijheidsbeeld steeds beter te zien kregen.

Julian wilde graag een munt die je in de souvenirshop kon kopen en we besloten dat eerst maar te gaan doen, dan konden we het ook niet meer vergeten.
De deurknoppen van de souvenirwinkel vond ik echt schitterend.
Ook leuk was het werkhoekje en wassenbeeld van Frédéric Auguste Bartholdi, de ontwerper van het vrijheidsbeeld.
Eerst liepen we buiten een rondje om het beeld en ik had toen echt even weer zo'n moment van nu sta je hier echt.



Paul vond dat ik op de foto moest bij het beeld, nou vooruit dan maar.

2 opmerkingen:

trompke zei

Wow... geweldig dat jullie daar zijn geweest.

Margriet zei

Echt een 'must' om te zien! Geweldig!