zondag 24 december 2017

De week van Maui en Mandu 26

Deze week ben ik er bijna niet aan toegekomen om foto's te maken.
Ik moest mijn uit New York meegebrachte knutselspullen een plaatsje geven en daarvoor heb ik eerst maar eens mijn 24 laden opgeruimd en gereorganiseerd.
Maar de keren dat ik wel in de buurt was, had ik ook geen camera in mijn handen, want Maui moest steeds uit de kerstboom geplukt worden.
Ik zocht op internet naar tips, kocht citrusspray en toen ik dat op de voet spoot leek dat te helpen, tot Maui bedacht dat als hij via de vensterbank naar de top van de boom sprong, er daar geen spray zat en hij daar fijn de takken eruit kon gaan zitten tikken....
Enfin volgend jaar maar een boom buiten of Maui opsluiten in de kelder :-)

Op een ochtend kwam ik beneden en toen hadden ze het losse kussentje uit hun mandje naast hun drinkbakje gesleept, dus dat heb ik even boven de verwarming gehangen.
Maui moest dat natuurlijk weer van heel dichtbij in de gaten houden.
 Mandu had een poos naar buiten zitten kijken,  dat is natuurlijk heel vermoeiend, dus toen ging hij er maar lekker bij liggen.
 Patch ligt veel in het mandje naast mijn stoel in de keuken en regelmatig kruipt een van de twee bij haar, maar Maui wilde niet op het kussentje liggen maar eronder, dus die heeft net zolang zitten wurmen tot hij het voor elkaar had.
 Nu de twee verwarmingen branden vinden ze het ook heerlijk om op de tussen aanrecht te liggen.
 Mandu lijkt wat rustiger te worden als Dilber komt, hij liep niet meer zo gestrest heen en weer te rennen, maar ging op de stoelen naast me liggen slapen!
 Het ene moment lag Patch nog lekker alleen in haar mandje
 wat later ging Maui bij haar liggen en toen ik even later weer keek vond Mandu dat hij er ook nog wel bij kon en lagen ze dus met z'n drieën in het mandje...
en voor wie nu denkt ach dat valt toch allemaal wel mee, ze liggen steeds lief te slapen...

4 opmerkingen:

Chris zei

Oooo die kerstboom, het is te grappig maar dat vind jij vast allang niet meer. Bij ons hielp (helpt) de plantenspuit soms maar niet altijd. Misschien een kleine troost, toen onze oudste poes klein was is zij met opgetuigde kerstboom en al neergestort omdat ze probeerde langs de stam naar de top te klimmen. Het jaar erna tot op heden, heeft ze niet meer naar de boom gekeken...

Jolande zei

We hebben toch al heel veel kattenpoezen gehad en alleen Lovely sloeg af en toe een bal uit de boom, maar erin klimmen hebben ze geen van allen gedaan, dus dit is helemaal nieuw voor ons...
De boom staat aan drie kanten vast met touwen en de voet is heel zwaar, dus hij kan in principe niet omvallen, misschien moeten we hem maar even los zetten :-)
Paul wil liever niet dat ik met de plantenspuit richting de boom spuit i.v.m. de elektra, dus dat schiet ook niet meer op.
Mandu heeft het van de week allemaal eens zitten bekijken en bedacht gisteravond dat het toch wel erg leuk was en is toen vrolijk mee gaan doen...
Nou ja, we zullen maar hopen dat het komt omdat ze nu nog zo jong zijn en dat ze volgend jaar oud en wijs alleen maar onder de boom zullen liggen whahaha

Margriet zei

Ben erg benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen! Ik denk eigenlijk dat ze het dan nog steeds leuk vinden om de takken er af te halen ;-)

Jolande zei

Volgend jaar komen ze gewoon de kamer niet in :-)