zaterdag 18 november 2017

London dag 5 - Little Venice

Toen de rolling bridge net naar beneden was kwam er een kanaalboot aanvaren, we hebben staan kijken hoe die tussen twee andere boten aanmeerde en dat was echt ongelofelijk knap want als er 10 cm aan beide kanten vrij was is het veel.
De tafeltennistafels hadden we al eens gezien, maar nu zagen we er ook echt mensen spelen; leuk om te doen tijdens de middagpauze.
Toen we de brug overstaken zagen we bubbels in het water, maar op een bord aan de railing werd het hoe en waarom uitgelegd, dat scheelde weer een knagende vraag :-)
Op onze tweede dag in London had ik bij Waterstone, Origin, het nieuwste boek van Dan Brown gekocht en daar was ik 's avonds gelijk in begonnen en ergens in het boek ging het over tekst op een muur door allemaal kleine ledlichtjes.
Ik had zoiets nog nooit gezien en was dan ook ontzettend verbaasd om onder Bishop Bridge een kunstwerk te zien waar steeds woorden van ledlampjes kwamen die samen een gedicht vormden.
Toeval bestaat niet.
Op het water was ook duidelijk te zien dat het herfst is.
Op veel van de kanaalboten liggen enorm veel spullen, moet natuurlijk ook wel want je kan je k... bijna niet keren in zo'n ding.
Op een van de boten zagen we deze haan, als een soort bewaker van de reddingsboei en dat vond ik gewoon grappig.
We zijn al vaker in Little Venice geweest, maar het blijft mooi om daar te wandelen.
In Rembrandt Park was iemand druk bezig om alle bladeren bij elkaar te blazen.
Moet er toch geen harde windvlaag komen, want dan liggen ze weer overal.
De andere keren dat we hier waren zijn we na Westbourne Terrace Road weer terug gelopen, nu gingen we verder.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Wat een leuk kunstwerk met die woorden. Als het droog is is de herfst wel erg mooi! Vandaag vond ik er niet zo veel aan, het was guur en nat en ik moest op de fiets weg :-(

Jolande zei

Er waren er hier ook 3 nat vandaag, ik was de enige die lekker droog binnen zat :-)
Echt niet fijn als je er met dit weer op uit moet op de fiets.