maandag 13 november 2017

London dag 4 - Naar Rotherhithe

Vandaag gingen we caches zoeken langs the Thames in de wijk Rotherhithe.
Daar gingen we met het openbaar vervoer naar toe en terwijl we naar de bushalte liepen, maakte ik een foto van het appartementengebouw aan de kant waar we het appartement op de 17de verdieping hadden.

Met de bus reden we naar Whitechapel en daar zouden we de trein nemen, maar we hebben heel lang moeten zoeken naar de ingang van het station.
De ingang zit in een zijstraat en de bordjes daar naar toe waren niet te zien omdat er allemaal marktkramen stonden en uiteraard liepen wij eerst de verkeerde kant op:-)
We kwamen langs het ziekenhuis waarvan we het helicopterplatform konden zien vanuit het appartement.
Maar uiteindelijk hebben we het station dan toch kunnen vinden! We namen de trein naar Rotherhite Station en daar stapten we in een bus die ons naar Surrey Waters bracht,
We wandelden naar het eind van het water waar we een cache zochten.
Daarna liepen we terug richting the Thames en kwamen toen langs een bascule brug.
Ook nu was het weer laagwater.
Het leek net alsof er een vuurtoren aan het appartementengebouw vast zat, ik vond het een leuk ontwerp.
We wandelden langs the Thames en daar was het heerlijk rustig, we hadden het pad bijna steeds voor onszelf.
Als ik zo eens naar de groene aanslag kijk, dan moet het water toch af en toe bijna op de balkons van de eerste verdieping staan.
Ik kan me voorstellen dat het bij stormweer inderdaad op die balkons komt.
Aan de overkant zagen we Canary Wharf steeds dichterbij komen.

Geen opmerkingen: