zondag 26 november 2017

De week van Maui en Mandu 22

Eigenlijk zou ik de hele dag met de camera om mijn nek moeten lopen, want soms doen ze toch dingen die ik graag zou vastleggen, maar als ik dan eerst de camera moet gaan halen is het vaak alweer te laat.
Maar toch heb ik ook deze week wel weer een aantal leuke foto's van ze kunnen maken, zoals deze, waar Maui heerlijk ligt te slapen in een houding waarvan je denkt zou dat nou lekker liggen?
 Julian en Jasmine zijn een week naar New York en aangezien Paul het beste is in koffers in pakken, had Julian zijn koffer naar beneden gebracht zodat Paul het wat beter kon pakken.
Natuurlijk bemoeide Maui zich er ook mee (reincarnatie van Lovely denk ik vaak).
Hij zat overal bovenop, uiteraard steeds in de koffer, tot hij een pen in de gaten kreeg...
We zaten een film te kijken en zagen Mandu onder het dekentje op de stoel kruipen.
Heel lang is hij daar onder blijven liggen, tot  hij opeens met zijn kopje erbovenuit kwam, dat was toch zo leuk om te zien.
Gelukkig bleef hij zo wel lang genoeg liggen zodat ik er een foto van kon maken.
 Patch ligt overdag veel in het mandje dat naast mijn stoel in de eetkamer staat.
Omdat ik het zo zielig vind om haar daar 's avonds uit te halen als we de kitten in de keuken doen voor de nacht, sleep ik tegenwoordig het mandje met Patch erin naar de woonkamer.
Omdat de kittens natuurlijk ook een mandje willen hebben, leg ik dan het tweede mandje weer in de keuken en zo ligt er dus nu ook eentje permanent in de woonkamer.
Van de week lag Patch daar in, vrolijk zwaaiend met haar staart, dat vond Maui een geweldig leuk spelletje: vang de staart.
 Ik kan de hele dag in de keuken en koelkast zijn zonder dat er ook maar een kat te zien is, maar zodra ik rond een uur of half een ook maar naar de koelkast wijs, komen ze tevoorschijn want dan willen ze kaas.
Zelfs Mandu, die nergens voor naar beneden wil komen, komt wel voor een stukje kaas.
Julian heeft dat aan Patch geleerd, dus die staat er elke middag en dat hadden de kittens natuurlijk ook heel snel door.
In het begin was het bijna niet te doen om ze wat te geven, maar ik ga nu op de grond zitten en heb ze geleerd dat ze niets krijgen als ze niet op hun eigen stukje gaan zitten, en dat werkt!
 Nu ik deze week alleen thuis ben en het een stuk rustiger is in huis is Mandu veel meer beneden,
ze zitten graag op de vensterbank naar buiten te kijken en alhoewel ik twee ramen vrij gemaakt heb, kruipt hij natuurlijk weer op het kleinste stukje onder een plant.
 Als we een kast of la open doen, kunnen we die niet zomaar meer dichtdoen zonder eerst te kijken, want voordat je het weet is er eentje geplet...
 En dit was weer een nieuwe voor me sinds ik personeel van kattenpoezen ben...
Ik ging de koelkast schoonmaken, draaide me even om, om de kraan dicht te draaien en toen ik weer naar de koelkast keek, had Maui het poetsen overgenomen hahaha

1 opmerking:

Margriet zei

Gelukkig is geen van de poezen stiekem mee naar New York gegaan :-) Die poetsende kat is echt geweldig, maar Mandu onder het dekentje is wel heel vertederend!