zaterdag 19 augustus 2017

Corsica dag 11 - Onderweg naar Calvi 1

Na het ontbijt hebben we weer alles ingepakt en om 9.45 uur vertrokken we bij het hotel op weg naar Calvi.
We namen de snelweg naar Casamozza en daar gingen we het binnenland weer in om het eiland over te steken.
Bij Ponte-Nove ligt een cache en die bracht ons bij Petit village corse; een miniatuurdorpje dat van allemaal kleine steentjes is gemaakt in de voortuin  (lees benedentuin) van iemand.

Het was ontzettend leuk gedaan, allerlei verschillende huisjes, zelfs een molen, een toren en een begraafplaats waren gemaakt.

De maker kwam ook nog even voorbij lopen en wees ons de cache, daarr waren we helemaal nog niet aan toegekomen, want we waren zo bezig met het dorpje te bekijken.

De maker had wel een paar van deze bordjes opgehangen...
Zonder deze cache waren we er gewoon voorbij gereden terwijl het vlak aan de weg lag, en dat zou toch echt jammer geweest zijn.
Een stuk verderop vonden we dit er ook net uitzien als een miniatuur tafereel, het zou zo een stukje van een treinbaan kunnen zijn.
In Bastia had Paul een spoorwegregeling meegekregen en die ging hij nu even 'uitgraven' om te kijken of er binnenkort een trein voorbij zou komen.
Dat zou nog zeker een uur gaan duren en daar hebben we niet op gewacht.
De weg waar we nu op reden was heel mooi, vlak en er waren zelf muurtjes langs gemaakt.
In de verte zagen we nog sneeuw op de bergtoppen liggen.

We reden verder tot Ponte Leccia, daar ging de weg weer naar het noorden toe, naar de kust.

Hier waren af en toe wel parkeerplaatsen waar we konden stoppen om even van het uitzicht te genieten en foto's te maken.

Op een van de parkeerplaatsen hadden we uitzicht op Plage de Lozari, maar toen we daar even later voorbij kwamen zagen we het strand niet meer omdat er campings tussen het strand en de weg waren.
Aan de overkant van de weg was een Spar en toen we daar naar toe reden om lunch te kopen zagen we dat er een pleintje was met allemaal restaurantjes en winkeltjes.

Nadat we bij de Spar broodjes en camembert gekocht hadden zijn we bij een van die restaurantjes koffie gaan drinken.

Hierna reden we verder naar de volgende cache bij La tour de Lozari.
Daar aangekomen was het eerst niet duidelijk of er nu een parkeerplaats was, omdat je er tussen palen door op en af moest rijden, maar we zijn er toch maar opgereden.
Daarna dachten we dat er geen pad was, maar het bleek dat er in het stenen muurtje toch een opening was, met daarachter nog een stenen muurtje, zodat het pad bijna niet op viel.

We zijn naar de toren toegelopen

en in de schaduw daarvan hebben we, met prachtig uitzicht op de baai, zitten picknicken.

Margriet zei

Wat een ontzettend leuk miniatuurdorpje is dat!