maandag 15 mei 2017

Cyprus dag 1 De dag voor het vertrek

Toen wij begin van dit jaar onze vakantiedagen gingen plannen kwam de vorig jaar geschrapte rondreis door Ierland op de kalender te staan voor eind april/begin mei.
Nu zijn wij nogal van op het laatste moment boeken én van het veranderen :-) en dat was nu weer geen uitzondering, want toen we twee weken voor Paul vrij zou krijgen Ierland zouden boeken, was het koud en leek het me niet dat het in Ierland veel beter zou zijn.
IJsland stond na Ierland op de planning, maar daar worden ze momenteel overspoeld met toeristen en kunnen dat niet aan (mede door Game of Thrones)  de prijzen (die toch al vrij hoog zijn) zijn nu torenhoog en het is overal polonaise lopen en daarom ging IJsland van de planning, schoof Ierland door en was de vraag waar we dan wel naar toe zouden gaan. :-)
Ik had Cyprus al eens laten vallen, maar daar was Paul toen niet echt enthousiast over, maar nu kwam hij thuis met G. zei waarom gaan jullie niet naar Cyprus, hij is er ook geweest en het is vast wat voor ons, wat vind jij ervan? Duh...had ik dit niet al een paar maanden geleden bedacht??? :-)
Enfin het werd Cyprus en we hadden precies twee weken om een reis samen te stellen, vluchten/hotels en een huurauto te boeken.
Als we zoiets van plan zijn kijken we meestalvoor inspiratie op de site van Kras, want die hebben vaak al mooie plaatsen uitgezocht.
Dat deden we dus nu ook en we zagen een nieuwe Fly and Drive reis van twee weken, die ons wel aansprak, dus dat zou de leidraad worden, voor onze 3 weken.
Maar toen we zo eens zaten te kijken zei ik tegen Paul, waarom boeken we niet gewoon deze reis, dat scheelt jou enorm veel werk en tijd.
Een uur later was alles geregeld :-) en omdat het maar eenreis van twee weken is hebben we nog een week over die we weer ergens anders kunnen gaan doorbrengen. ::-)
De reis ziet er zo uit (kaartje komt van de site van Kras)
 Omdat de reizen van Kras vanaf Schiphol vertrekken, gingen wij zondag voor vertrek op ons gemak richting Amsterdam.
We hadden een eetafspraak met Oom L. (oom van Paul), maar omdat we vroeg waren gingen we eerst naar de spottersplaats van Schiphol.
Toen we er vlakbij waren en ik alle bloeiende bollenvelden zag, ben ik uitgestapt om foto's te maken en is Paul doorgereden.
 Vroeger kwam ik veel in de bollenstreek omdat er familie woonde, maar het is jaren geleden dat ik bollenvelden in het echt heb gezien.
Het zien was prachtig, maar de geur...die was zo ontzetten lekker.
 Een stukje verderop was de spottersplaats. Ik had me dat voorgesteld als een stukje waar drie en een half mens naar vliegtuigen staan te kijken, maar tot mijn verbazing was het er ongelofelijk druk.
 Er was een rijdende snackbar en zo'n oude SRV wagen waar allerlei snacks werden verkocht en er waren zelfs toiletten (van die Toi Toi dingen), ik keek mijn ogen uit.
 We zagen een paar vliegtuigen opstijgen,
Om er vanaf de snelweg te komen waren we meer tijd kwijt geweest dan we gedacht hadden, dus konden we niet langer dan een half uurtje hier blijven voor we weer terug moesten.
Ik ben geen vliegtuigspotster, maar ik vond het hier toch wel heel leuk.
 Op het afgesproken tijdstip kwamen we aan bij de Pannenkoekenboerderij in Leiderdorp, waar om L. al op ons stond te wachten.
 In de entree staan vitrinekasten met allemaal koeien en dat is toch zo leuk om te bekijken.
 We hebben heerlijk gegeten, vooraf knoflook- en tomatensoep
 appel-kaneel- en banaanpannenkoek
 ijs (dat van mij had de mooie naam boomgaard), boerenvla en oom L had een blanke deerne (niet op de foto).
Het was ontzetten gezellig, Oom L heeft een bijzonder leuk gevoel voor humor en is een geweldige verhalen verteller en daarom werd het veel later dan we eigenlijk van plan waren.
We namen afscheid en gingen naar ons hotel.
Kras heeft van die pakketten dat je een hotel voor de nacht voor vertrek kunt boeken en daar je auto kunt laten staan gedurende de reis en dat hadden we nu ook geboekt.
Omdat we zo laat waren met boeken was alleen nog Hotel Amedia nog vrij, maar dat bleek een heel fijn hotel te zijn.
Er komen was wat lastig, want Eva (onze tomtom) had inmiddels al de kaart van Cyprus, dus moesten we het met een slecht zichtbaar printje doen, maar we zijn er gekomen.
 De kamer was niet heel erg groot, maar er stond wel een waterkoker met kopjes en dat vind ik altijd erg fijn.
Zo hoefden we nu onze eigen waterkoker en mokken niet uit de koffer te halen om een kop thee te maken.



 Ik maakte foto's van de kamer en het uitzicht vanaf onze kamer op de zevende etage, we dronken een kop thee en toen zijn we gelijk naar bed gegaan, want morgen is het vroeg dag.


Geen opmerkingen: