zaterdag 22 april 2017

London dag 5 St Patricks Day Parade 2

Er was een groep rolschaatsers
Dit jongetje in een met gras bekleedde kruiwagen deelde snoepjes uit aan kindjes die langs de route stonden.
Dit met gras bekleedde autootje was ook wel heel grappig
net als deze koe
Een vrachtwagen met muziek en dans
En weer een Zuid Amerikaanse groep, waar dit witte wolle 'beest' voorop liep.
Veel mensen in de stoet hadden klavertjes op hun wangen
Ook de Hare Krishna was vandaag in het groen
Ierse? doedelzakzpelers
Ik weet niet wat deze poppen op stelten vertegenwoordigden, maar ik vond ze wel heel apart

In de grootste pop stond iemand op een soort platform en de twee armen werden door mensen met stokken bewogen
Is je auto groen en heb je een Iers vlaggetje dat erop kan? Dan mag je ook mee in de stoet :-)
Nog maar eens een Zuid Amerikaanse groep, ze hadden een soort belletjes aan hun hele aparte schoenen en daar maakte ze ook nog eens muziek mee.
De stoet stond weer even stil en er kwam een groepje meisjes naast de vrachtwagen staan om een dans te doen.
Een groep (Ierse?) brandweermannen met kostuums van vroeger tot nu.
En zelfs the Irish abortion rights campaign liep mee
Bijna op het laatst kwam St Patrick zelf ook nog voorbij :-)
Deze mevrouw hoorde bij de hekkensluiters, ze had een jurk aan met St Patrick erop.
Het was weer een hele bijzondere parade, af en toe was er geen touw aan vast te knopen waarom iets of iemand nou mee ging, maar het was een ontzettend vrolijke en muzikale gebeurtenis en ik ben heel blij dat ik het weer heb kunnen meemaken.

1 opmerking:

Margriet zei

Lijkt me ontzettend leuk om dat meegemaakt te hebben!