vrijdag 7 april 2017

London dag 1 avond

Toen we tegen etenstijd beneden in het gebouw langs de receptie liepen, hebben we Lisbon ontmoet, de receptiekat.
Hij had een stropdasje voor en zat er nou echt alsof het hele gebouw van hem was, geweldig leuk beest.
We moesten op tijd in West End zijn om mijn musical ticket op te halen, maar aangezien het daar rond etenstijd altijd enorm druk en gehaast is, gingen wij bij Burger King aan de overkant van het appartementengebouw eten, ik ben een grote fan van hun bonenburgers.
Na het eten zijn we met de metro naar Leicester Square gegaan en vanaf daar hoefden we niet ver te lopen naar The Prince of Wales Theatre, waar ik naar The Book of Mormon ging kijken.
Er was nog maar één kaartje vrij op een van de voorste rijen en omdat Paul één musical per reisje wel voldoende vind ging ik vanavond alleen.
De voorstelling begon wat later en Paul heeft een foto gemaakt van de oorzaak.
Tien minuten voor half acht kwam er een groep van zeker honderd man aan en die moesten allemaal nog door de tassencontrole.
Al het personeel werd ingezet om ze zo snel mogelijk naar binnen te krijgen.
En terwijl ik in het theater zat ging Paul de nieuwe Lego Store op Leicester Square bekijken.


En maakte hij een wandeling langs Piccadilly Circus

Trafalgar Square
om uiteindelijk weer op Leicester Square uit te komen.
Het gebouw waar de Lego Store nu in zit had de vorige keer doeken eromheen met raven erop, nu is het gebouw helemaal vernieuwd en zijn er allemaal raven op de gevel.
The Book of Mormon was fantastisch!
Ik had de tekst al helemaal uit mijn hoofd geleerd, dus ik wist waar het over ging, maar de tranen liepen over mijn wangen zo heb ik gelachten.
Je moet wel tegen schuttingtaal kunnen en tegen het feit dat er dingen zoals F*** You God gezegd worden, maar ik heb daar geen moeite mee en een ontzetten leuke avond gehad.
Toen ik weer buiten kwam stond Paul me op te wachten en zijn we naar het appartement gegaan.
Het was een vermoeiende maar heerlijke eerste dag in London.

1 opmerking:

Margriet zei

Klimkt als een heerlijke avond! En die kat in het hotel is leuk :-)