zondag 26 februari 2017

Lissabon dag 3 Wherigo 1

Na het ontbijt gingen Paul en ik de Wherigo Tourgide Lissabon City Centre doen.
(Wikipedia: Wherigo cache - Wherigo is een technisch hulpmiddel voor het bouwen en spelen van avonturen met gps-ondersteuning. Een van de mogelijke toepassingen is het mogelijk maken van interactie tussen geocachers en virtuele objecten en karakters, door het betreden van virtuele zones.)
In de beschrijving stond dat het ongeveer 3 tot 4 uur zou duren als je doorloopt, maar omdat wij graag af en toe ergens wat gaan zitten drinken, foto's maken en rondkijken, trokken wij er de hele dag voor uit.
De route ging natuurlijk langs veel bezienswaardigheden waar we al eens geweest zijn, maar dat mocht de pret niet drukken, want je ziet toch steeds weer nieuwe dingen.
De tocht begon op Rossio (Praça Dem Pedro IV)
 daarna liepen we weer een stukje terug langs Monumento dos Restauradores
 We klommen omhoog langs Elevador da Gloria.
 Dat was een hele klim en ik was blij dat ik af en toe even kon stoppen om naar straatkunst te kijken.
 Maar de klim werd beloond met een prachtig uitzicht op Miradouro de São Pedro de Alcântara

en een lekkere kop koffie met een view.
 Nadat we weer verder gingen kwamen we langs o cauteleiro, een standbeeld van een lootjes verkoper.
 We kwamen door Baira Alto, de bovenstad
 langs Elevador Da Bica die niet naar boven kon komen omdat er auto's in het smalle straatje stonden om spullen uit te laden.
 En we kwamen langs ontzettend veel Pastelarias, waar ze zoveel lekkere dingen verkopen, dat je gewoon niet weet wat je moet kiezen.
 Via Praça Luís de Camões
 nog wat straatjes en veel trappen kwamen we op Largo do Carmo en hier waren we nog niet eerder geweest.
 De ruïne van Igreja do Carmo herinnerd aan de grote aardbeving van 1755
 Toen we doorliepen kwamen we bij de hoge voetgangersbrug naar de Elevador de Santa Justa.
Ik zag een Hang speler zitten, ging even staan luisteren en deze foto maken en al die tijd had ik niet in de gaten dat ik weet niet hoe hoog boven de straat stond hahaha
 Toen ik het wel in de gaten kreeg wist ik niet hoe snel ik weg moest komen en heb ik op het pleintje ernaast deze foto richting Rossio gemaakt.
 Dat zeg ik: hoog!

1 opmerking:

Margriet zei

Dat was inderdaad hoog, brrrrrr! Mooie wandeling.