woensdag 2 november 2016

Sprookjesroute Dag 8 Hämelschenburg

Op weg naar de volgende plaats kwamen we bordjes met kasteel Hämelschenburg tegen en omdat dat niet bij de sprookjesroute hoorde, maar wel vermeld stond op de folder en maar 3 kilometer vanaf de weg lag, besloten we om er ook even te gaan kijken.
Je kon er ook binnen kijken, maar de entreeprijs was hoog en je mocht alleen maar mee met een tour, die uiteraard alleen in het Duits werd gegeven, dus dat hebben we niet gedaan en alleen buiten rondgekeken.
In de kasteelwinkel kocht ik nog wel een kaartspel met alle sprookjes van de route.



In de vijver zaten hele grote vissen
Hoe eng is deze?

2 opmerkingen:

Margriet zei

Wel een mooi kasteel! Ik struin veel liever gewoon zelf door een kasteel heen!

Jolande zei

Ik ook.
Zo'n gids verteld altijd dingen die me niet interesseren en die ik toch niet onthou.
En als ik dan iets zie wat ik wel mooi vind, moet ik weer met de groep mee omdat het niet bij de toer hoort...