vrijdag 9 september 2016

Avondwandeling in de Docklands

Tijdens het eten regende het, maar dat was een bui toen we klaar waren met eten was het droog.
Paul en ik gingen nog een stukje wandelen langs de Liffey.
Toen we buiten kwamen zagen we nog net een stukje regenboog, maar helaas geen leprechaun of pot met goud :-)
Vlakbij de haven zagen we deze, op beertjes lijkende, beelden.
We liepen de brug over waar we aan de linkerkant een stukje van de haven konden zien.
en rechts keek je de Liffey over naar de stad toe.
Altijd handig om te weten hoever je van bepaalde plaatsen vandaan bent :-)
We liepen door een woonwijk en daar had iemand deze muurschildering op de zijkant van het huis.
Ik heb het opgezocht en het is James Connolly, ook een van de leiders van The Easter Rising.
We liepen verder en zagen in de verte nog een stadion.
Terwijl we van de brug naar beneden liepen begon het te regenen en heb ik deze foto onder een paraplu gemaakt.
Gelukkig was de bui zo over, want toen we even later bij deze sluis aankwamen konden we de paraplu's weer opbergen.
en dat was maar goed ook, want we moesten over 3 hele smalle gladde bruggetjes om het Grand Canal over te steken en omdat ik op mijn teenslippers liep vond ik het wel fijn dat ik mezelf goed kon vasthouden.
De bruggetjes vanaf de overkant gezien
en toen we achterom keken zagen we ook dit oude verroeste schip liggen.
Nu waren we weer terug bij de Liffey en keken we uit op waar we net gelopen hadden.
Het was eb en het water stond een heel stuk onder de kade waarop we liepen, de roeiboot konden we bijna niet zien, tot we over de rand keken.
Bijna weer terug bij de harp brug keken we nog even bij dit beeldje van Admiral Brown, the father of the Argentine navy.
Het is een replica van een beeldje dat in Buenos Aires staat.
Hierna zijn we de harp brug overgelopen en terug naar het appartement gegaan.

Geen opmerkingen: