dinsdag 2 augustus 2016

Trinidad Natuurpark El Cubano


Omdat ik het ontbijt hier niet echt geweldig vind ben ik lekker blijven liggen terwijl Paul is gaan ontbijten.
Vandaag gaan ze een wandeling maken in Natuurpark El Cubano, een tocht van een uur naar de Caburníwaterval en dan natuurlijk ook nog een uur terug, niet echt geschikt voor mij.
Uly had gezegd dat ik wel met de bus mee kon rijden en dan ergens zitten, maar ik heb geen zin om ergens in mijn eentje 2 uur in de rimboe te zitten, dus ik ben in het hotel gebleven.
Paul vertrok om even voor half 9 en niet lang daarna ben ik opgestaan en heb ik Weetabix gegeten en koffie gemaakt.
Ik  ging een boek uitlezen en terwijl ik daarmee bezig was begon het toch te gieten, recht op de ramen.
Ook begon het te onweren, wat ik niet erg vind als ik binnen ben, maar nu Paul ergens buiten rondliep kreeg ik er wel de zenuwen van.
Toen ik weer eens naar het raam keek zag  ik op de vloer een hele plas water staan, de regen kwam in de spleet naast de airco naar binnen…omdat het steeds harder ging heb ik er twee opgerolde  handdoeken als een soort dijk omheen gelegd.
Niet lang daarna kwam het kamermeisje, ze heeft het water opgedweild, maar de handdoeken laten liggen en ons nieuwe gegeven.

En in de tussentijd liepen Paul en de groep dus in het natuurpark


 Het eerste stukje ging over een vlonderpad

 maar al snel daarna ging het omhoog en omlaag
 waarbij het pad steeds onregelmatig werd
 en best heel lastig om overheen te wandelen.



 Toen ze halverwege het pad naar de waterval waren begon het ook bij hun te regenen en te onweren en in een paar minuten tijd hadden ze geen droge draad meer aan hun lijf.
De helft van de groep ging vrolijk verder, maar Paul ging met de andere helft snel terug naar een verlaten boerderijtje om de schuilen, want met onweer in een bos rond te lopen is nou niet echt ideaal.
De boer maakte speciaal voor hun warme thee, terwijl ze op de rest van de groep en de bus wachtten.
 


Tegen half één kwam Paul gelukkig weer heelhuids in het hotel aan, maar wel totaal koud en helemaal verzopen, dus hij is gelijk onder een warme douche gegaan.
Om even over een zijn we gaan lunchen en omdat het nu droog was en niet meer zo vreselijk heet, hebben we een stukje door de zee gelopen; lekker en leuker dan 20 minuten mijn voet in de douche  koelen.
Weer terug op de kamer hebben we de natte kleren buiten op een krukje gehangen en heeft Paul voor jaffa op bed gelegen.
Ik heb een kaartje gemaakt, het dagboek verder geschreven en de foto’s uitgezocht, zodat ik weer helemaal bij ben als we morgen weer verder reizen.
Zo hebben we rondgerommeld tot het 19.00 uur was en het restaurant open ging voor het diner.
Weer terug op de kamer heeft Paul de koffers ingepakt, hebben we thee gedronken en daarna zijn we naar bed gegaan, want, zoals ik al eerder schreef, je wordt doodmoe van het nietsdoen :-)

Geen opmerkingen: