zaterdag 16 juli 2016

Naar Valle de Viñales

We moesten vandaag vroeg opstaan, want nu heb ik een nieuw ochtendritueel: mijn voet koelen voor het ontbijt :-)
We vertrokken om 8.30 uur met de bus naar Valle de Viñales; een tocht van 200 kilometer.
En wat hebben we toch heerlijk de ruimte in de bus.
Ik ben redelijk achterin de bus gaan zitten zodat ik mijn voet op de bank kon leggen zonder dat er iemand last van had,of ik last had van voorbij lopende mensen.
 Omdat ik nu niet zo bewegelijk was heeft Paul het grootste gedeelte van deze reis de foto's gemaakt, hij schoot af en toe van links naar rechts in de bus om een foto te maken :-)
 Onderweg stopten we bij een heel mooi restaurantje om wat te drinken, naar het toilet te gaan en even de benen te strekken.
 Bij de koffie kregen we geen lepeltje om te roeren, maar een staafje suikerriet.

Er was nog een winkeltje bij, waar we een badlaken gekocht hebben, dat ik klein opgevouwen als een kussentje onder mijn voet kan leggen in de bus. We gingen weer verder en onderweg reden we door Pinar del Rio waar we dit mooie,maar wel vreemde gebouw zagen.
Eer reislustige arts heeft het in 1909 laten bouwen en heeft er allerlei architectuurstijlen die hij op zijn reizen was tegengekomen in samen lagen voegen.
Zo zijn er Moorse bogen, gotische torens en elementen uit de Barokperiode.
De  volgende stop was bij een klein rumfabriekje.
We kregen uitleg hoe het allemaal in z'n werk ging en mochten vruchtje geweekt in rum proeven.



 En nadat we alles bekeken hadden kregen we in het bijbehorende winkeltje een bekertje met een beetje rum erin.
Ik mocht geen alcohol met de medicijnen, maar Paul zei dat hij rum ging proeven, waardoor ik bijna omviel :-) maar vlug de camera pakte om dat historische moment op een foto vast te leggen.
Ik dacht dat hij beneveld was door de alcohol dampen :-) maar gelukkig, hij hield het bij eraan ruiken en dat vond hij al vies genoeg hahaha
 We hebben dan ook geen rum meegenomen als souvenir. :-)

2 opmerkingen:

Margriet zei

Rum met cola is anders best wel lekker :-)

Jolande zei

rum cola heb ik nooit lekker gevonden, cola wel, rum niet :-)
Ik had hier dus een mooi excuus om niet te proeven :-)