dinsdag 5 juli 2016

London dag 1 - deel 2

Na de lunch liep ik naar Charing Cross, waar ik in de underground naar Clapham Common stapte om daar in het park wat caches te zoeken.
Ik hou erg van de Londonse parken, die in het centrum kan ik wel dromen en daarom vind ik het leuk om ook eens andere parken te bekijken.
Hier zijn we een paar jaar geleden al eens geweest, maar toen regende het, nu met het mooie weer zag het er weer heel anders uit, veel vrolijker.
Er waren veel mensen aan het genieten van het mooie weer.

 Overal waren  groepjes vrijwilligers bezig met het onderhoud van het park. Zo blijft het park mooi, maar om te cachen is het niet echt handig.
Deze groep stond precies op de plaats waar de cache moest liggen, dus ben ik maar verder gewandeld.
 Ik liep langs de vijvers
 zag veel schoolklassen die aan het sporten waren
 en heb een heerlijke kop koffie gedronken in het restaurant dat in het midden van het park staat.
In dit park kom je geen toeristen tegen, ik was de enige en aan mij werd gevraagd of ik een free lance fotografe was hahaha.
 Nadat ik het park helemaal doorgewandeld had, bedacht ik dat ik Battersea Park ook wel eens wilde bekijken.
Dat ligt iets meer dan anderhalve kilometer verderop naast de Thames en omdat ik liever loop dan de underground nemen ben ik daar naar toe gewandeld.
Op die manier zie je wat van de wijken waar je doorheen komt.
In Battersea Park heb ik een poos gekeken naar de mensen die over allerlei touwen, plankjes enz, hoog tussen de bomen liepen...
Vanaf de grond was het erg leuk om te zien, maar ik moet er niet aan denken om het zelf te doen.
Het is een groot park en ik heb het niet helemaal kunnen bekijken, ik wandelde door de English Garden
 keek bij een hele grote vijver
 en bij de Peace Pagoda

 Het is een erg mooi park en als we weer eens in London zijn (zonder een trail te doen) dan wil ik hier zeker nog een keer naar toe om de rest te bekijken.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Dat is een goeie tip voor mij, want dat park ken ik niet

trompke zei

Heerlijk Jolande! Dat vind ik ook het mooist, van de toeristenroute afwijken. In Parijs is dat ook zo mooi. Een zijweggetje inslaan en de toeristen zijn weg. Op mij na dan...

Margriet zei

Ja, wij slaan ook vaak af, veel fijner dan tussen die hordes toeristen!