donderdag 26 mei 2016

Amsterdam 3

En omdat we toch op een sentimental journey waren, zijn we ook even langs ons eerste huis gelopen.
Prinsengracht 624, oh wat is dat alweer lang geleden...
Deze mensen konden niet kiezen of het nu nieuw of vintage moest zijn :-)
Op de Stadhouderskade zagen we dan eindelijk het Boomzagertje, in het echt is hij zo veel leuker dan op een foto.
Op weg naar het Boomzagertje waren we langs Pannenkoekenrestaurant De vier Pilaren gekomen
en omdat het al tegen zessen liep stelde ik voor om daar wat te gaan eten.
Dat deden we, lekker buiten op het terras, genieten van de pannenkoeken terwijl we keken naar de bootjes die langs het terras voeren.
We moesten nog een beeldje vinden en om daar te komen liepen we over de Jacob van Lennepkade,
waar we de woonboot zagen waar vrienden van ons gewoond hebben toen wij ook in Amsterdam woonden.
Dit verkeersbord vind ik gewoon grappig.
"Drie heertjes in gesprek"  was het laatste beeldje.
We hadden nu alle gegevens die nodig waren om de cache te kunnen vinden en het was een leuke beloning dat we hem ook vonden.
We hadden inmiddels al heel veel gelopen en daarom namen we nu de kortste route richting het station.
Onderweg zagen we nog deze beeldengroep vogels
Na de Hairkillers nu ook de Haar Barbaar... :-)
In het gebouw op het Rokin, dat nu in de steigers staat, hebben Paul en ik elkaar leren kennen :-)
Ook op de Dam liggen heel wat voetstappen van ons.
We keken nog even bij de kransen die gisteren neergelegd zijn.
Op het Damrak zagen we deze olifant; een overblijfsel van de elephant parade van 2009.
We namen de trein weer naar Schiphol, waar we net te laat waren voor de bus en dus tijd hadden om even rond te kijken.
We ontdekten een penny automaat, waar Paul eentje maakte voor zijn verzameling en ik daar uiteraard weer een foto van maakte.
Toen de bus kwam werden we heel komfortabel naar het hotel gereden.
Daar hebben we thee gedronken, ik maakte nog even vlug een kaartje voor het 366 dagen projekt en daarna zijn we ons bed ingedoken.
Vooral onze voeten waren heel moe :-) en ik had 3 grote blaren op mijn linkervoet en dit is pas de eerste dag van de reis whahaha.
Maar we hebben een heerlijke dag gehad en volop genoten van ons dagje Amsterdam.

1 opmerking:

trompke zei

Erg leuk! Ik heb "Prinsengracht 624" even geGoogled... het is te huur.