donderdag 7 april 2016

Regua 2

Ook hier was het grauw en regenachtig weer en het waaide heel hard, geen lekker weer om lang rond te lopen.
De treinen naar Porto rijden maar een paar keer per dag en wij waren van plan om die van 17.00 uur terug te nemen,  maar besloten om die van 15.00 uur te nemen.
In de tussentijd gingen we er toch even op uit om 3 caches proberen te vinden.
 Ik had mijn paraplu op, maar die heb ik maar ingeklapt voordat ik van deze voetgangersbrug de Douro ingeblazen zou worden.

 Heel even kwam de zon door en hadden we hoop dat het toch nog mooi weer zou worden
 maar toen we de andere kant op keken, zagen we alweer een schip met zure appelen aankomen...
 We vonden de 3 caches en waren ruim op tijd voor de trein van 15.00 uur.
 Als lunch hadden we naast broodjes ook nog pastels meegenomen, deze waren ook heel erg lekker.
 Op de heenweg had ik een foto gemaakt van de bankjes naast ons en toen ik halverwege de reis nog eens die kant op keek was het halve raam met graffiti verdwenen, want er stond een bankje voor...
Ik had zoiets van ben ik nou gek aan het worden, dus ik bekeek de foto nog eens en ja hoor, het bankje was veranderd.
Op de terugweg zaten er geen mensen op de banken naast ons, dus moest ik de bankjes toch eens goed bekijken.
 En inderdaad, je kunt de rugleuningen verzetten, zodat je niet achteruit hoeft te reizen als je dat niet wilt, of als je met z'n vieren bent hoef je niet op zoek naar een stukje waar je met z'n vieren tegenover elkaar kunt zitten, maar verzet je de rugleuningen gewoon.
Zoiets hebben we nog nooit gezien, echt heel apart.
 Nu gingen we weer langzaam omhoog de bergen in en genoten we ook weer van de mooie uitzichten.
Twee uur later stonden we weer op het station in Porto en we hadden alle drie erg genoten van deze treinreis.
Thuis troffen we Jasmine aan die zich heel lui op de bank genesteld had met een dekbed en haar laptop :-) Het was er ook wel weer voor.
 We hebben verder ook wat in het appartement rond gerommeld.
's Avonds zijn we naar de foodplaza gegaan waar we gegeten hebben.

1 opmerking:

Margriet zei

Jammer van het weer! Ik hou niet zo van achteruitrijden, dus ik vind die treinstoelen heel slim bedacht.