vrijdag 18 maart 2016

Eerste kennismaking met Porto 2

Op sommige bootjes stonden deze sierlijke meisjes.
 Wij waren inmiddels een stukje hoger gaan lopen, omdat daar restaurantjes waren.
 We vonden er eentje waar we wilden eten. Het was heel klein en vol, maar over een kwartier zou er een tafeltje vrij komen, dus gingen we in de tussentijd even een cache zoeken die vlakbij lag.
Terug gekomen bij het restaurantje was er inderdaad een tafeltje voor ons.
We begonnen met wortelsoep, heel lekker en warm.
 Thuis eet ik geen vis meer en buiten de deur probeer ik het tot een minimum te beperken.
Er was één vegetarisch gerecht, maar dat leek me niet lekker, dus nam ik vandaag de Portugese kabeljauwschotel.
 Paul en Julian hadden een vleesgerecht, met koude groenten, Portugezen eten niet veel groenten, die horen in de soep en als je al groenten krijgt zijn die vaak lauw of koud.
 Jasmine had de vegetarische schotel, een soort risotto met een spiegelei erop.
We vonden allemaal ons eten lekker.
 Toen we weer buiten kwamen was het inmiddels donker geworden.
 Op de terugweg naar het appartement konden we genieten van alle mooie lichtjes.

3 opmerkingen:

trompke zei

Was de vis wel lekker? Jammer dat ze geen losse groentes eten. Zou ik wel heel erg missen denk ik.

Jolande zei

De vis was heel lekker.
Er is wel volop groente te koop op de markten en in de supermarkten, dus als we er emo zouden gaan wonen zal dat geen probleem zijn.
En wie weet zijn tegen die tijd de vleesvervangers / soja produkten er ook wel uitgevonden :-)
Toen we hier kwamen was er ook niets en nu komt er steeds meer.

Margriet zei

Jasmine's risotto ziet er lekker uit!