maandag 9 november 2015

Loreley 3

Op de terugweg hebben we een aantal caches die vlak langs de weg liggen gezocht, waarbij we ook weer op mooie plekjes kwamen.
In een plaatsje stond dit Loreley kunstwerk, gemaakt uit een oude boom.
Aan de overkant lag weer een burcht op de heuvel. Ik heb geen idee hoeveel burchten er in deze omgeving zijn, maar we hebben er heel veel gezien.
Het water stond erg laag.
We verbazen ons ook elke keer over de wijnstokken die op hele steile helling staan.
Hoe mensen daar overeind kunnen blijven staan om de duiven te plukken zonder naar beneden te rollen is ons een raadsel.
Hier was met lint een smiley in een stukje van de wijngaard gemaakt.
En hier is diezelfde wijngaard met huizen ervoor, nu is goed te zien hoe steil ze zijn.
We kwamen bij een oud station,
dronken warme chocolademelk in een konditorei waar ze deze leuke deurknop hadden
We zaten voor het raam en keken uit op de rivier en dit standbeeld.
Toen we weer bij de auto kwamen zag ik deze teenslippers liggen in de herfstbladeren. Ik vond het wel een grappig gezicht, zo van nu is het herfst en zijn de teenslippers niet meer nodig.
(alhoewel ik zelf het hele jaar door op teenslippers loop, tenzij het echt héél erg koud is).
Terug in Höh-Grenzhauser zijn we even gestopt omdat ik nog steeds geen foto van deze rij keramiek had gemaakt.
Daarna zijn we langs de Chinees gereden om ons avondeten op te halen :-)

Geen opmerkingen: