donderdag 17 september 2015

Van Alstonville naar Sydney

Om 7.30 uur trokken we de deur van het huis in Alstonville achter ons dicht en reden we weer richting Brisbane.
Sleepy Hollow leek ons nou niet echt geweldig voor een pauze :-)
 Nee we stopten weer bij hetzelfde wegrestaurant als de vorige keer en zochten daar weer een lekkere doughnut uit voor bij de koffie.
 In Brisbane aangekomen brachten we de auto weer naar de parkeerplaats waar we hem op de heenweg opgehaald hadden en dezelfde chauffeur bracht ons naar de Airport.
Hij was erg benieuwd hoe het huizenruilen ons bevallen was, wat we allemaal gezien en gedaan hadden en hoe we Australie vonden.
Op de airport volgde natuurlijk de gebruikelijke controles en het valt ons telkens weer op hoe vriendelijk de mensen van de bordercontrole zijn.
We waren nu in de hal van de Domestic Flights en daar waren veel winkeltjes om te bekijken.
Dit vond ik ook een leuk stukje, net alsof je in een bibliotheek binnen loopt.
 Omdat alles zo vlot verlopen was hadden we veel tijd voordat de vlucht vertrok.
Jasmine had ergens een boek gezien waarvan ze dacht dat ik het wel erg leuk zou vinden, dus we liepen samen de lange gang weer door.
Ik vond het boek inderdaad heel leuk, maar Paul had mijn credit card en nam zijn telefoon niet op, dus wandelden we weer naar het andere eind toe.
Toen we Paul gevonden hadden ben ik samen met hem nog maar eens teruggelopen, kijk zo kom je de tijd wel door :-)
Daarna heb ik in het nieuwe boek zitten lezen en kijken totdat het tijd werd om te boarden.
 Zoals altijd had Paul onderweg de camera bij zich. Ik denk dat dit de Gold Coast is
 Op deze foto is duidelijk te zien dat vanaf de oceaan maar een beperkte strook groen is, daarna begint de outback.
 Van de vele foto's viel deze me op omdat het eilandje onderop de foto de vorm van een pijl heeft.
Ik denk dat deze foto in de buurt van Sydney genomen is.
 Toen we weer veilig geland waren zagen we het toestel waarmee we over een aantal dagen terug zullen vliegen.
 Aangezien ik zelf niet op deze foto sta, moet ik hem wel gemaakt hebben :-)
 Vanaf de Airport namen we de trein naar de stad.
Ze hebben daar (net als de trein vanaf de airport in Zaventem) voor de laatste/eerste kilometer een toeslag, die voor 4 man op €40, = bovenop het normale treinkaartje kwam.
 Het ritje naar de stad duurde tien minuten en toen stonden we op het centraal station.
 Ons hotel lag op nog geen 5 minuten lopen vanaf het station, dus daar waren we snel.
 Normaal maak ik altijd gelijk foto's van de kamer, maar meer dan een foto van de badkamer had ik niet op mijn toestel staan, geen idee waarom niet. Gelukkig had Julian wel een foto gemaakt van hun kamer.
 Na een heel huis was dit natuurlijk wel klein, maar we hadden een buro voor de pc, een grote kast om de kleren in te kunnen hangen/leggen en nog een klein kastje naast de minibar waar we onze koekjes, thee en koffie voorraad kwijtkonden.
Bovenop was ook nog ruimte waar we spullen op konden zetten en er was een waterkoker met kopjes,thee, koffie, suiker en melk, dus al met al helemaal niet slecht.
 We zaten aan het begin van China Town en daar hebben we bij een Ramen gegeten, allemaal wat anders, maar allemaal heel lekker. Dit is mijn bord, ik ben gek op tofu.
 Jasmine had gezien dat er Daiso winkels in Sydney waren en was daar heel happy over
De dichtsbijzijnde zat naast!!! het hotel, nou dat was natuurlijk helemaal te gek en we werden dan ook gelijk na het eten meegesleurd:-)
Daarna zijn we naar de kamer gegaan om te bekijken wat we morgen zullen gaan doen.

Geen opmerkingen: