zondag 24 mei 2015

Ribeira Grande 2

Vorig jaar waren we hier ook al geweest om een cache te zoeken, wat ons niet gelukt was.
Julian wilde het ook proberen en met z'n drietjes hebben we een hele poos lopen zoeken, maar het ding is echt heel goed verstopt want we hebben hem weer niet kunnen vinden.
Via de kustweg reden we langs het oude fort.

en het zwembad. Het pad erlangs werd ook helemaal overspoeld door de golven.
Overal zag je deze bloeiende vetplanten.
We keken bij de miradouro in Calhetas
waar deze twee meisjes me in het Engels vroegen of ik een foto van hun wilde maken.
Vorig jaar was er ook al een meisje dat op de foto wilde, dus ik kan bijna een apart mapje maken :-)
Ik kon ze in het Portugees vragen hoe ze heten en vertellen hoe ik heet en daar waren ze wel verbaasd over.
Ik ben er nog lang niet met Portugees, maar dit zijn dan toch leuke opstekertjes.
Onderweg kwamen we nog een hartje tegen.
en toen waren we weer bij het zwembad van Capelas, omdat Paul graag hier de golven wilde zien :-)
En toen zijn we natuurlijk ook nog even naar boven gewandeld :-)
Staand op de muur van ons 'domein' hebben we deze schaduwfoto gemaakt. :-)
Op de weg terug naar PD zijn we even gestopt om vanaf hier een foto te maken.
We aten vanavond weer bij de Pizzahut omdat Julian dat graag wilde. Ik  wilde de lasagne nog wel een keer eten en Paul altijd in is voor een pizza Hawaii.
Vorig jaar hadden ze ook al pannenkoeken met ijs als toetje, maar dit jaar kun je ze zelf samenstellen: hoeveel bolletjes ijs, welke smaak/smaken welke saus en wel of geen slagroom, heel erg lekker.
De papieren placemat stond vol met beschrijvingen van toetjes en dankzij de laatst gevolgde les Portugees kon ik ze allemaal lezen!
We waren laat terug in het hotel en daar wachtte Paul nog een drukke avond, want Jasmine had haar stageverslag gemaild met de vraag of hij er 'even' naar wilde kijken en op/aanmerkingen wilde doorsturen.
Er was nogal wat werk aan en daardoor lagen we pas om 1.00 uur in bed.

2 opmerkingen:

trompke zei

Muito bem Jolande!

Margriet zei

Geweldig dat je nu al de vruchten kan plukken van je Portugese lessen! En het wordt natuurlijk alleen nog maar beter :-)