donderdag 9 april 2015

London dinsdag 3

Aan de andere kant van de Thames hebben we in de Bessborough Gardens een poosje van het zonnetje zitten genieten.
Een (tijdelijke) bloemsculpture uit de Love and Peace serie bloemen die de wereld over gaan.
En ik weer zingen: "Everyone is beautiful at the ballet" :-)
We liepen langs de Tate Britain.
Ik ben geen fan van zijn werk, maar het standbeeld van John Everet Millais,  dat aan de achterkant van de Tate staat, vind ik wel mooi.
Ook achter de Tate de Millbank Gardens

Al die tijd hadden we nergens een Starbucks kunnen ontdekken, dus we waren heel blij dat we er eindelijk eentje zagen in de buurt van de Tate.
We hebben er een poosje gezeten en koffie zonder iets erbij gedronken, want de worteltaart was op...
slecht voorraadbeheer.
Daarna liepen we via de Westminster Abbey weer richting de Thames.
Toen ik zo naar de torens van de Abbey stond te kijken, viel mijn oog op het draakachtige figuurtje ernaast. Het is me nog nooit eerder opgevallen, maar ik vind het erg leuk, een beetje magisch.
Dit toch niet al te kleine monument staat al sinds 2009 langs de Thames. Ik ben er al heel vaak voorbij gelopen, maar het was voor het eerst dat ik het zag whahaha.
Toen ik dit monument zag zei ik tegen Paul dat het me erg aan het Peter Pan beeldje deed denken.
Thuis heb ik het  opgezocht en ze zijn inderdaad allebei van dezelfde beeldhouwer: George James Frampton

1 opmerking:

trompke zei

Fijn om te lezen, jullie dagelijkse bezigheden ;-)