maandag 23 februari 2015

Madeira maandag

We wilden er een weekje tussenuit, liefst naar een bestemming zonder grauw en grijs weer :-)
Het viel niet mee om te beslissen waar we naar toe zouden gaan en wanneer, maar uiteindelijk hebben we een last minute reis geboekt naar Madeira.
Toen we naar Dubrovnik vertrokken waren we ruim 3 uur van te voren op Zaventem en misten we bijna ons vliegtuig, nu waren we er weer 3 uur van te voren, en hadden we nergens iemand voor ons, zodat we in een half uur klaar waren met inchecken en bagagecontrole...het is ook niet te voorspellen.
De tijd hebben we hangend/liggend/zittend doorgebracht op deze ligstoelen met uitzicht op het vliegtuig.

Hier werd de crew bij het vliegtuig afgezet en na een poosje begon het boarden.
 De vlucht vertrok op tijd en tot mijn grote vreugde (not!) maakten we een tussenlanding op Fuerteventure, Canarische Eilanden.
Daarna was het nog een uurtje vliegen naar Madeira en daar regende het whaaaaa....
 Omdat dit een bij Neckerman geboekte reis was, werden we opgewacht door een reisleider.
Toen iedereen er was gingen we naar buiten, waar het nu echt vreselijk aan het gieten was.
Gelukkig stond er een bus klaar, dus vlug de koffers afgegeven en de bus in.
We waren nog niet lang onderweg toen het droog werd en daarna hebben we gelukkig geen regen meer gezien :-)
Deze foto blijk ik onderweg gemaakt te hebben. :-)
 Via verschillende hotels waar mensen afgezet werden, kwamen we bij ons hotel.
We kregen de sleutel van onze kamer, die niet echt groot was, maar wel comfortabel én we bleken één van de vier kamers te hebben waar internet was!
 We hadden een prachtig uitzicht op de oceaan en de stad Funchal die beneden lag.
 Nadat we wat spullen uitgepakt hebben, zijn we een stuk in de omgeving gaan wandelen en wat caches gaan zoeken.
 Op Madeira staan heel veel beelden, sommigen heel mooi en andere heel lelijk of raar, zoals dit beeld.
Hier klimmen we weer richting ons hotel. Bij het zwarte pijltje is onze kamer.
Bij deze reis was ook het avondeten inbegrepen. Nu zijn wij nogal 'lastige' eters, dus we hadden zoiets van we kijken wel of het wat is en anders eten we gewoon wel ergens anders.
Nou van dat ergens anders eten is het niet gekomen, want het eten was werkelijk fantastisch.
Eerst kon je soep nemen en dat is natuurlijk heerlijk voor een soepmens zoals ik. :-)
 Daarna was er een enorm uitgebreid buffet. Er waren verschillende salades en koude dingen en er was een uitgebreide keuze aan warm eten.
Iedereen had zijn vaste tafel wat wel erg makkelijk was en als je een fles wijn nam en die niet op kreeg, werd die de volgende avond weer op je tafel gezet. Nu drinken wij geen wijn, maar het systeem vonden we wel erg goed.
Ik hou wel van een buffetsysteem omdat ik niet zo heel veel eet, maar op deze manier toch van allerlei dingen eens kan proeven.
 En tot slot was er een toetjesbuffet, oh zo lekker allemaal, dat het heel moeilijk was om een keuze te maken. :-)

Na dit heerlijke eten zijn we naar de kamer gegaan, waar we thee gedronken hebben en ik even op bed ging liggen lezen...:-)
Ik geloof niet dat ik een hele zin gelezen heb voordat ik in slaap viel :-)

Margriet zei

Gelukkig alleen bij aankomst regen :-) Het ziet er allemaal weer geweldig én lekker uit! Zo'n buffet is voor jou zeker handig en super dat ze dan ook nog lekker eten hebben!

Jolande zei

Bij het boeken hadden we zoiets van mwa we zien wel of het wat is, maar het bleek inderdaad heel ideaal te zijn.
Normaal moeten we best wel zoeken om een restaurantje te vinden, nu hoefden we daar verder niet over na te denken en wisten we dat er lekker eten op ons stond te wachten :-)