zaterdag 3 januari 2015

Londen dinsdag 1

Paul ging weer vroeg op pad en nam de koffers mee.
Dat kwam omdat we in eerste instantie een hotel (van de lijst) geboekt hadden dat zowat op Marble Arch zat.
Omdat we één nacht zelf moesten betalen en voor de prijs van dat hotel zowat twee nachten in The Best Western konden verblijven, besloten we om de derde nacht een ander hotel te boeken.
TBW bleek vol te zitten en daarom namen we een ander hotel, ook in de buurt van het eerste hotel.
Maar toen werden we gewaarschuwd dat de buurt rondom Marble Arch op het ogenblik vreselijk werd lastig gevallen door dakloze mensen uit Oost Europa, die nu in de metrogangen bivakeren.
Geen idee of ze toeristen lastig vallen, maar wij hadden zoiets van laten we het niet opzoeken.
We anuleerden het eerste hotel en boekte deze bij de Tower, omdat die ook dichter bij de kursus was.
Maar het andere hotel konden we niet meer annuleren, dus daar gingen we vanavond gewoon naar toe.
Ik bleef weer wat langer liggen, at mijn ontbijt en dronk koffie, waarna ik de sleutel inleverde en op 'bussenjacht' ging.
Paul had de wandelroutes met plaatsen waar de bussen staan voor me op de tablet gezet.
Nu zijn tablet en ik niet bepaald vriendjes, dus helemaal soepel ging het niet, maar we deden ons best.
Ik begon met de "Around the River" wandeling.
Het duurde even voordat ik de plaats van de eerste bus had gevonden. Gevraagd aan verschillende mensen, tot uiteindelijk iemand vroeg wat ik dan zocht, oh die bus, die staat achter de kerk.
Nou Paul en ik hebben punaises in onze ogen gehad, want hier zijn we dus zondag voorbij gelopen...
TWENTY FOUR SEVEN - Deven Bhurke
En ook hier waren we zondag voorbij gekomen. Er moeten veel mensen voor gestaan hebben, want hij valt toch echt wel op.
TOWER BRIDGE BUS - Michelle Heron
In Threadneedle Street kwam ik voorbij het kunstwerk The City Wing
Sommige bussen waren door de zon lastig op de foto te zetten, maar er was zon en dat maakt alles toch een stuk leuker dan in de regen, dus mij hoorde je niet klagen.
ALL ABOARD THE NUMBER  8 - Anna Rawles and Jennifer Rodgers
Bij Bank, lijkt James Henry Greathead, een ingenieur die vooral bekend is om zijn werk aan the underground, op een kaart te kijken. Ik had ook graag een kaartje gehad i.p.v. de tablet :-)
Meestal komen we onder Bank door met the underground, het was leuk om er nu weer eens bovengronds te zijn.
Op Cheapside stond de volgende bus
PUSH ONCE - by Mini Moderns, painted by Sophie Green

2 opmerkingen:

Margriet zei

Ik vind de bussen het minst leuk van al de zoektochten die jullie hebben gedaan, maar de wandelingen en het zoeken is natuurlijk wel leuk om te doen!

Jolande zei

Zelf vind ik de bussen ook het minst leuk, maar het is zo ontzettend leuk om zulke dingen te zoeken.
Maar toen ik Paddington tegen kwam heb ik de bussen die ik de laatste dag wilde zoeken gelijk ingeruild :-)