vrijdag 19 december 2014

Dag 21 Venetie 1

Op onze laatste dag in Venetië besloten we nog maar wat rond te lopen en nog wat caches te zoeken.
We zagen een varend ijsboerke :-)
 weer de nodige bruggen,
de Belgische ambassade die in een schitterend pand (not) zit
 een pleintje met een kleine vismarkt.
 Waarom zou je gaan zelf gaan vissen als je het hier kunt pikken :-)
 Nog meer kanalen en boten
 Dit is een voorbeeld van een onvriendelijke Italiaan. In elk land waar ik tot nu toe geweest ben en ik graag een foto van een beeld (o.i.d.) wilde maken, gaan de mensen even voor je opzij. Vaak al helemaal spontaan, maar anders als je het vriendelijk vraagt.
Nou deze (heleboel lelijke woorden die ik hier beter niet neerzet) dus niet, hij stond hier al en hij bleef er staan...
Okee, zijn goed recht, maar het bevestigde ons maar weer eens wat een onvriendelijk volk het is.
We zijn verder gelopen, hebben een cache gezocht en zagen daarna de druiloor voorbij lopen, waarna ik op de terugweg een foto heb kunnen maken.
 Ik had nog niet mijn tas op deze bank gezet of de kattepoes sprong er naast, het leek Lovely wel, die zit ook altijd op (mijn) tassen. :-)
 We liepen weer verder en kwamen toen bij een werkplaats waar ze gondels maken.

 Ik zag ergens nog een leuke deurknop.
 Hier liepen we in de buurt bij het Guggenheim museum, waar het erg druk was.
Het was warm, druk en benauwd in de smalle straatjes.
 Ergens op een binnenpleintje hing deze kunst.
 Bij de Sante Mariadella Salute was het open en daardoor een stuk aangenamer.

Geen opmerkingen: