zondag 14 december 2014

Dag 19 Venetië 1

We sliepen vandaag uit, wel tot half negen :-)
Er was ontbijt in het hotel, in een piepkleine eetkamer, waar 6 tafeltjes stonden. Die stonden zo dicht op elkaar dat  je er bijna niet tussendoor kon.
We konden ook buiten op het terras eten, maar daar vonden we het nog te fris voor.
Hier mag je één kopje warme drank nemen, voor elke volgende kop moet je € 2,= betalen, dat hebben we nog in geen enkel hotel meegemaakt, echt belachelijk.
Nu drinken wij geen warme dranken bij het ontbijt, Paul drinkt melk of sinaasappelsap en ik sleep altijd mijn eigen koffie + waterkoker mee, dus voor ons maakte het niet uit.
Na het ontbijt gingen we weer met de bus naar de stad toe.
Vanaf het busstation liepen we over de Ponte Della Costituzione en gingen daar bijna onderuit.
Je verkijkt je enorm op de glazen treden en die treden zijn dan ook nog eens heel raar wat hoogte en lengte betreft, heel ongelijk.
We hebben hier iemand echt vreselijk zien vallen, al haar spullen de hele brug over en zelf was ze behoorlijk gekneusd.
Bij thuiskomst hebben we eens gegoogled en het blijkt dat hij nog geen jaar nadat hij geopend is onveilig verklaard is, nou dat verbaasd ons niets, typisch een geval van mooi in theorie maar een ramp in de praktijk.

Vanaf de brug zagen we weer allerlei bootjes. De pakjesboot heeft hier toch een andere betekenis als bij ons :-)
We gingen wat caches zoeken en kwamen zo door allerlei straatjes, waarvan sommige nog geen meter breed, op allerlei plaatsen waar we anders waarschijnlijk nooit gekomen waren.


 Stoot je hoofd niet :-)


 Venetië is duur en niet gewoon duur, maar belachelijk duur. Ik heb nog nooit € 1,50 voor een toilet moeten betalen, tot vandaag.
Als je denkt ik wacht tot ik een ander toilet tegenkom, dan hangt er alvast een bordje onder dat die hetzelfde kosten.
En even een café inlopen hoef je niet te proberen.
Gebakjes heb ik gezien vanaf € 6,= en groentensoep van € 6,= vond ik ook belachelijk, tot ik daarna alleen nog maar duurdere tegen kwam, tot € 12,= TWAALF EURO!!! voor een kop groentensoep...
Nou ik wil best wel geld uitgeven als ik op reis ben, maar zulke absurde bedragen eet ik er absoluut niet van af.

Het middenpad van de Rialtobrug.
 Een etalage met allemaal turquoise sieraden, ik vond het wel apart en mooi om te zien.
 net als deze muurversiering.

Geen opmerkingen: