maandag 8 december 2014

Dag 16 Krk

Vandaag was Paul jarig. Normaal vieren we dat altijd om middernacht, maar dat lukte vandaag niet...
Thuis liggen we zelden of nooit voor twaalf uur in bed, maar als we op reis zijn, zijn we tegen een uur of tien vaak helemaal afgeknoedel.
Vandaag dus ook en daarom had ik de wekker op 23.55 uur gezet. Ik werd wakker, maar Paul niet.
Na 4 minuten gaat de wekker weer af en nu heb ik hem niet uitgezet, maar een minuut laten piepen, terwijl ik het licht aan deed, maar Paul was niet wakker te krijgen (terwijl hij normaal heel licht slaapt).
Ik heb hem maar laten slapen en zo vierden we pas 's ochtends zijn verjaardag.
Het was ook Earthcache day en daarom reden we naar de enige earthcache op het eiland bij de grot van Biserujka.
Het landschap aan de oostkust van het eiland is totaal anders dan dat aan de westkust, je zou het bijna spookachtig kunnen noemen.
 Bij de grot aangekomen kochten we tickets en terwijl we moesten wachten totdat de volgende tour zou vertrekken, maakte ik een foto van Buddy.
 en keken we nog even rond in de buurt van de ingang.

 De grot was niet echt groot.
Ik vond de open, steile trap langs een afgrond te eng en ben halverwege weer terug gegaan, Paul is wel verder gegaan.

 Nadat hij terug kwam zijn we bij de Mud Pools gaan kijken, die een stukje verderop lagen.
Ik had niet de behoefte om een heel modderbad te nemen, maar wilde er natuurlijk wel even in staan, het voelt ontzettend zacht aan je voeten, echt een verademing na al die kiezels.
 Voor wie niet door de modder wilde lopen was er een heel lang wandelpad gemaakt.
 Hierna reden we terug naar Malinska, waar we op de parkeerplaats in het centrum parkeerden om voor Paul een snorkel te gaan kopen.
Toen kwam ik erachter dat Buddy niet meer aan mijn tasje hing...
Waarschijnlijk heb ik hem niet goed vastgeklikt en is hij op de grond voor het huisje gevallen.
We zijn direkt teruggereden naar de grot en daar hebben we lang lopen zoeken en bij de kassa gevraagd of hij gevonden was, maar hij was en bleef weg...:-(
Toen we er vanmorgen waren liepen er een paar kleine kinderen rond, die natuurlijk dichter met hun oogjes bij de grond zijn als wij en waarschijnlijk heeft een van hen Buddy zien liggen en meegenomen.
Dit zettte wel een domper op de dag, gek hoe je gehecht kunt raken aan zo'n 'stom' gebreid poppetje.
Weer terug in Malinska hebben we eerst gekeken of we ergens koffie konden drinken met gebak erbij, maar helaas.
We moeten nog wat boodschappen doen en keken dan maar bij de supermarkt of ze gebakjes hadden, die hadden ze wel, maar die zagen er zo onappetijtelijk uit, alsof ze er al twee weken stonden, dus dit werd een verjaardag zonder gebak.
Weer terug bij het appartement hebben we onze zwemkleren aangetrokken, zijn we naar het strand gegaan en kon Paul eindelijk snorkelen.

 Voor het avondeten aten we weer in hetzelfde restaurant als gisteravond

en daarna volgde op de kamer weer het avondritueel.
We lagen om 22.00 uur weer in bed en zo was het deze keer een korte verjaardag, die aan de ene kant heel gezellig was, maar aan de andere kant toch ook een beetje een schaduw had door het kwijtraken van Buddy.

Geen opmerkingen: