zaterdag 15 november 2014

Dag 8 Krka 1

Ik had heel slecht geslapen. Het bed was zo ontzettend hard en ik had er veel in gelegen, dat ik midden in de nacht wakker werd en niet meer kon liggen van de pijn overal. Paul heeft de kussens van de bank onder het laken geschoven en dat hielp wel wat, maar ik had hoofdpijn, spierpijn, honger en natuurlijk hadden we nu niets te eten, dus ik werd er nog eens misselijk van ook.
Allang voordat de wekker ging was ik al weer wakker en was blij toen het ontbijt eindelijk kwam, alleen dat bestond vandaag uit mandarijnen en knalharde broodjes met vogelzaden erop...
Nu ben ik toch al geen broodeter, maar als er dan ook nog vogelzaad op en in zit....
Maar gelukkig ging de eigenaresse speciaal voor mij wit brood halen en toen ging het alweer een stuk beter met me.
We gingen vandaag naar Zadar toe, maar Paul had gezien dat Nationaal Park Krka erg mooi moest zijn en omdat we daarvoor maar een kleine omweg hoefden te maken, zijn we daar eerst naar toe gegaan.
We kochten tickets, ik maakte deze foto en we dronken een kop koffie in een van de restaurantjes.
Daarna konden we met de bus naar beneden of via het wandelpad, wij kozen op de heenweg voor het laatste, terug zijn we met de bus weer omhoog gegaan.
Ik gaf het fototoestel aan Paul, waardoor nu ongeveer het hele trajekt op de fotostaat :-) :-)
Zoveel foto's, het is bijna niet te doen om daar een keuze uit te maken, want er was zoveel moois,
zoals deze kleine roze bloemetjes die langs het pad groeide
het uitzicht onderweg naar beneden toe
de herfstkleuren
het water dat momenteel extreem hoog was,
zo hoog dat er niet gezwommen mocht worden.
de huisjes waar het water tussendoor kronkelde
de hoge watervallen
een waterval aan de zijkant
de mist en het water dat overal vandaan lijkt te komen
de schittering op het water
de zon die op de lage watervallen schijnt
de bomen die normaal niet in het water staan
en het hek waar het water nu gewoon onderdoor en overheen gaat.