zondag 21 september 2014

Miniatur Wunderland 1

Het is vakantie, dus we stonden maar weer eens om 6.00 uur op :-)
We pakten de laatste spullen in en brachten alles naar de auto.
Na het uitchecken was het 7.00 uur, haalden we ontbijt bij de broodjeswinkel op de hoek en vertrokken we richting Miniatur Wunderland, waar we om 8.30 uur op de stoep stonden.
We hadden al kaartjes gekocht in het hotel en toen het om 8.00 uur open ging konden we zo doorlopen en was het nog lekker rustig.
Ik kan eigenlijk alleen maar in superlatieven spreken over MW, het is zo ontzettend mooi en er is zo veel te zien, je komt ogen te kort.
We hebben heel veel foto's gemaakt en ik vond het erg moeilijk om er maar  'een paar' uit te kiezen voor mijn logs, maar anders was ik met Kerst nog bezig :-)

In de disco. Dit was een klein kastje en daarvan hingen er ook heel wat.
 De Lindt chocoladefabriek
 Toen we hier stonden te kijken zei ik dat ik de chocolaatjes eigenlijk helemaal buiten proporties vond, absoluut niet in verhouding met de rest
 maar er zijn heel veel knoppen waar je op kunt drukken, waardoor er ergens iets gaat bewegen en toen we op de knop bij de fabriek drukten, kwam er zo'n groot chocolaatje onder in een bakje terecht,
mmmm lekker, je hoorde me niet meer over de verhouding LOL.
 Een festivalweide. Nu ben ik nog nooit op zo'n festival geweest, maar in de zomer zie ik ze regelmatig hier op het journaal en ik vond het er geweldig echt uitzien.
Die rijen met toiletten, helemaal te gek.
  en dan die zee van poppetjes....het zijn er meer dan 20.000!
 het is het openluchtconcert van DJ Bobo (die bestaat echt). Het beeld op het podium, de bandleden en de dansers bewegen allemaal en uiteraard hoor je muziek.
 Deze foto schijnt heel veel gemaakt te worden, maar het is dan ook een ontzettend leuk tafereeltje.
 Ra ra ra aan wie moest ik denken toen ik deze herder met zijn kudde schapen zag :-)

3 opmerkingen:

Margriet zei

Dat ziet er heel erg leuk uit! Komt op mijn lijstje voor als we een keer in de buurt zijn :-)

Margriet zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jolande zei

Niet in het weekend gaan en zorgen dat je om 8.00 uur binnen bent :-)
Het is echt de moeite waard.
Hamburg vonden we trouwens sowieso wel een leuke stad.