zondag 27 april 2014

Strasburg 3

Vanaf La Petite France liepen we de stad weer in, waarbij we langs nog een sluis kwamen.
De muziekschool zit in een mooi gebouw.
We kwamen bij een kerstwinkel die het hele jaar open is. Ook al is het nog lang geen Kerst, het is toch altijd leuk om zo'n winkeltje te bekijken. We kochten er alvast twee sneeuwpopjes voor in de kerstboom en ik vond er nog een mooie Sinterklaashanger en een setje drie koningen.
Regelmatig zag je de Cathédrale Notre Dame de Strasbourg tussen de gebouwen door.
Bovenop stond een of ander raar gebouwtje, vast een penthouse voor de bisschop :-)
Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer.
Er waren heel veel glas in lood ramen, waar niet al te veel licht doorheen kwam en daardoor was de kerk erg donker en somber.
Kerken zijn absoluut niet mijn ding, maar de astronomische klok, achter de engelenzuil vond ik wel
heel erg mooi.
Op het hele uur werkt het ook echt, maar je moet wel heel goed opletten, want als je twee keer met je ogen knippert is het alweer voorbij.
Dit vond ik ook erg mooi, ik kreeg gelijk zin om weer aan de kamer van Mistral verder te werken, maar ja, daar was ik nu net niet in de buurt :-)
De zijkant van de kathedraal.

Geen opmerkingen: