woensdag 19 februari 2014

Tot slot

 We liepen nog een keer langs het zwembad en toen zijn we binnendoor naar Ribeira Grande gereden en daarvandaan naar Lagoa, waar we even gedag gezegd hebben bij de  familie M.
Onderweg kwamen we nog nieuwe hartjes tegen.
 
We reden binnendoor naar PD en onderweg zijn we bij een van de stranden gestopt.

 Daar hebben we een poos naar de surfers zitten kijken
 Voor het eerst zagen we hier zo'n sightseeing bus rijden, er was heel toepasselijk een koe opgeschilderd.
 Uiteraard heb ik nog even in de oceaan gestaan.
 Nog wat hartjes vlakbij het strand.
 In PD was het erg druk want er lag een cruiseschip, we hebben zelfs in een file gestaan!
Terwijl we stilstonden zag ik nog een hartje, dus snel uit de auto, foto maken en weer terug.
Wat ik hier leuk aan vond was dat eronder 'dagelijkse kost' stond, dat zullen veel mensen niet begrijpen, maar ik als Nederlandse natuurlijk wel.
 We reden naar het benzinestation, waar we de auto weer volgetankt hebben en gestofzogen, hij zag er weer uit als nieuw.

Daarna zijn we naar het hotel gereden, hebben de auto daar geparkeerd en zijn we lopend naar het winkelcentrum gegaan waar we nog maar een keer bij de Wok gegeten hebben.
Morgenochtend moeten we al weg voordat het ontbijt begint en daarom kochten we in de supermarkt ontbijt voor Paul.
Op de kamer hebben we de koffers zo ver mogelijk ingepakt, thee gedronken en naar huis gebeld.

---------------------------------------------------------------
 De laatste dag stonden we om zes uur op, pakten de laatste dingen in de koffers en vertrokken naar het vliegveld.
Daar ging ik alvast met de koffers richting de incheckbalie, terwijl Paul de auto ging terugbrengen.
Toen hij er was en we de koffers afgegeven hadden, gingen we door de handbagagecontrole, waar het weer eens opviel hoe vriendelijk de beveiligingsmensen hier zijn, het kan dus wel.
Daarna heb ik mijn kan-me-niet-schelen-pilletjes ingenomen en ben ik vergeten mijn dagboek verder bij te werken, want dat is blank na gisteren.
Lekker handig, want ik kan me dus echt niets meer herinneren van de terugreis, maar hij is vlot verlopen
en laat in de middag waren we weer thuis.
De dagen zijn omgevlogen. Behalve dat we een heleboel nuttige 'werk' dingen gedaan hebben, hebben we toch ook nog volop kunnen genieten van dit mooie eiland en het heerlijke weer.
Er is ons diverse malen verteld dat het de koudste winter was die ze tot nu toe meegemaakt hadden, nou wij tekenen ervoor :-)
En nu moeten we thuis nog diverse dingen uitzoeken, zoals hoe willen we warm water hebben, hoe moeten de muren gebouwd/geisoleerd worden enz.
N. gaat het land op laten meten door een landmetersbedrijf en als dat gedaan is kan hij de tekeningen gaan maken.
Als die er zijn kunnen ze naar de gemeente PD en dan is het een kwestie van wachten op de bouwvergunning en dat kan wel 8 tot 12 maanden duren, omdat er verschillende fasen zijn (bouwkundig, elektra, water enz) en pas daarna 'moeten' we weer terug.
We namen dus voor onbepaalde tijd afscheid van dit mooie eiland, wat inmiddels al een stukje meer 'eigen' is beginnen te voelen.
Até a próxima vez.

1 opmerking:

trompke zei

Zucht... alweer afgelopen. Heb genoten van het verslag. Dankjewel.
Ja, zal een bijzonder gevoel zijn, dat "eigen" gevoel...