woensdag 12 februari 2014

Hobbywinkelen en badkamers

Na het ontbijt gingen we op weg naar de keukenwinkel om de tekeningen op te halen.
We liepen over de parkeerplaats van het hotel door de achteruitgang en kwamen langs de hobbywinkel die we vorig jaar op de laatste zondag van ons verblijf ontdekt hadden.
Helaas gaan ze ermee stoppen en hielden ze opheffingsuitverkoop...We keken binnen en ik kocht een paar dingen, die we eerst maar weer even op de kamer zijn gaan brengen.
 Weer onderweg naar de keukenwinkel kwamen we nog een hartje tegen.In de keukenwinkel kregen we van N. de computertekeningen en de prijsopgave. Die viel ons enorm mee en de tekeningen zagen er goed uit.
Ze hebben nu een soort dossier in de computer zitten en als we t.z.t echt een keuken willen uitzoeken kunnen we alles zo aanpassen.
N. vertelde ons hoe we bij de badkamerwinkel van hun bedrijf konden komen, maar die bleek toch erg lastig te vinden te zijn.
Er stond niet echt veel en de verkoper was druk met zijn Facebookpagina en had niet echt veel zin om een stel toeristen te woord te staan, tot hij hoorde dat we via de keukenwinkel en het hotel kwamen, toen sloeg hij om als een blad aan een boom en ging hij een dikke catalogus halen die we mee mochten nemen.
Als we dan aan hem door geven wat we ongeveer zouden willen, gaat hij daarvan ook computertekeningen en een prijsopgave maken.
Dat zullen we dan thuis wel doen, want om nu een hele dikke catalogus uit ons hoofd te gaan leren daar hadden we geen zin in.
Hierna liepen we nog even langs de haven waar we nog twee caches wilden zoeken.
We beklommen de trappen en konden zo mooi uitkijken op PD, de haven en het zwembad, waar zowaar
mensen aan het zwemmen waren.
Op een terras met uitzicht op het zwembad dronken we een heerlijke kop koffie.
En daarna liepen we beneden langs de haven terug, waar we twee beschilderde walvissen zagen
deze was beschilderd door Yves
en deze door een andere locale kunstenaar Martim Cymbron.
Het deed me aan animalparades denken, maar deze twee zijn gemaakt ter gelegenheid van World Ocean Day.
Paul ging binnen 'even' iets vragen over walvissen en ik ben er buiten maar even bij gaan liggen zonnebaden op een betonnen bank. Die laarzen waren dus echt veel te warm, daar dreef ik zo onderhand uit, dus ik was heel blij dat ik mijn sandalen had meegenomen.
Toen we naar het hotel liepen kwamen we langs een souvenirwinkeltje waar we een sleutelhanger voor Julian kochten. Ik vond er twee setjes met drie kongingen
waar ik natuurlijk erg blij mee was.
en er stonden ook nog twee kleine uiltjes, die ik natuurlijk niet heb laten staan.
Paul ging bij de buurtsuper lunch kopen en ik bracht mijn nieuwe schatten alvast naar de hotelkamer.

Geen opmerkingen: