zaterdag 25 januari 2014

De terugreis

Na het ontbijt dronken we nog één keer illegaal koffie op de kamer en daarna pakten we alles in.
Vandaag was de lift kapot, dus we droegen de koffers de trap af en checkten uit.
Aangezien de hotelshuttle het vierdubbele van een taxi moest kosten, liepen we naar de stoeprand waar we gelijk  een taxi hadden.
De rit naar het vliegveld ging heel vlot.
We waren de eerste om de koffers in te checken, toen we die kwijt waren hebben we het Marokkaanse geld ingewisseld, uitreispapieren ingevuld en door de handbagage controle gegaan.
Mannen en vrouwen moesten naar aparte  kanten en iedereen werd helemaal gefouilleerd.
Inmiddels hadden we al drie keer onze paspoorten moeten laten zien en toen moesten we nog door de echte paspoortcontrole.
Die werden uitvoerig bestudeerd en na een hele poos kregen we een mooi uitreisstempel.
Tenslotte werden we nogmaals aangehouden voor een controle of het uitreis stempel wel correct was geplaatst pfff
Nu konden we naar de vertrekruimte waar we ons voor het raam geïnstalleerd hebben.

 We keken naar de mensen die met Ryanair vlogen en die een soort hardloop wedstrijd hielden wie het eerste vooraan de gate stond, dat vond ik erg amusant om te zien.
We liepen nog een rondje, kochten Marokkaanse koekjes voor J&J en wat te eten.
En toen werd er ineens (een uur voor de normale tijd) omgeroepen dat we z.s.m moesten boarden, ik wist niet hoe snel ik mijn kan-me-niet-schelen-pilletjes naar binnen moest krijgen :-)
We zaten nog maar net toen er werd omgeroepen dat het boarden compleet was en dat we gelijk zouden vertrekken als het papierwerk klaar was...en ik maar duimen dat dat lang genoeg zou duren zodat de pilletjes wel zouden werken, maar helaas de papieren waren er sneller....
De captain vertelde ook nog even dat we boven Spanje turbulentie zouden krijgen, dus ik zat heel happy op mijn stoel NOT

 We vertrokken en inderdaad, in no time hadden we turbulentie, hiep hoi! Gelukkig deden de pilletjes inmiddels hun werk, dus ik vond het niet echt prettig, maar zat niet meer verstijfd van angst.
Er hing een kerstkrans in het vliegtuig, dat vond ik wel grappig. Ik ben vergeten te kijken of hij er na de turbulentie ook nog hing :-)
 Hier vlogen we boven de noordkust van Afrika, maar daar weet ik niets meer van.
 In onze Portugese kursus komt vlakbij Faro vaak ter sprake, hier vliegen we perto de Faro :-)
 De turbulentie duurde vrij lang, we waren al een eind boven Frankrijk toen het ophield.
In de buurt van Zaventem konden we Leuven prachtig zien liggen terwijl het vliegtuig aan het dalen was.
De landing ging heel soepel, het halen van de koffers en de bus naar de parking ook en daarna stonden we twintig minuten later weer in ons eigen huis.
We hebben er absoluut geen spijt van dat we naar Marrakech geweest zijn, we vonden het allebei een heerlijke stad.
De nieuwe stad was leuk om even te zien, maar de oude stad vonden we echt geweldig.
Weer een reis waar we met heel veel plezier op terug kunnen kijken.

Thuis maakte ik nog foto's van de souvenirs die ik meegebracht heb:
4 paar oorbellen

kleine trommeltjes voor op de zolder van  mijn Afrikaanse (miniatuur) huis
 Nog wat spulletje voor in dat huis.
 Twee sjaals, waarvan de kleuren niet echt goed overkomen op de foto én dan natuurlijk het Harry Potter boek.



En als het goed is komen we overmorgen thuis van een (werk) vakantie op São Miguel, dus daar volgt binnenkort ook weer het verslag van.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Het was weer leuk om met jullie mee te reizen :-)

Anoniem zei


Dank je wel voor het mee mogen genieten van deze
fantastische vakantie avonturen!