dinsdag 12 november 2013

Bellen blazen

Op weg naar Parc de la Ciutadella zagen we deze kunst.
 De Umbracle in het park vonden we een stuk mooier :-)
 We wandelden door het park naar de Cascada
 waar we omheen liepen. De draken vond ik erg mooi.
Terwijl ik hier van het uitzicht stond te genieten, viel me ineens iets op
 een kattepoes, die heerlijk hoog en droog en prachtig plekje had gevonden om van het zonnetje te genieten.
 Weer beneden hebben we een tijdje staan kijken naar 2 straatkunstenaars die enorme bellen stonden te maken. Paul wat geld in het bakje en maakte een praatje met de 2 bellenblazers, maar toen we verder wilden lopen en hij in het Nederlands iets zei tegen me, begon één van de twee bellenblazers in het Nederlands tegen ons terug te praten :-)
Hij was op de fiets naar Barcelona gegaan en daar nu al 3 maanden. Van zijn collega had hij het bellenblazen geleerd en daar verdiende hij nu wat geld mee.
 Hij vroeg of we het ook een keer wilden proberen, nou zoiets hoef je aan mij maar één keer te vragen :-)
 Draad bij elkaar, indopen, omhoog halen, draad langzaam open, wind in je rug, langzaam achteruit lopen
en bellen zien te krijgen....
Nou het viel nog niet mee om een mooie grote bel te krijgen
 maar uiteindelijk lukte het dan toch.
Het was echt hartstikke leuk om te doen en volgend jaar lente/zomer, ga ik hier in de tuin ook zulke bellen blazen :-)

Geen opmerkingen: