donderdag 6 juni 2013

Hop On Hop Off

Je ziet ze steeds vaker, de Hop On Hop Off bussen. Wij zijn nog nooit met eentje meegegaan omdat we altijd zelf op ontdekking gaan.
Door onze 'werkvakantie' die aan Lissabon vooraf ging was ik erg moe in mijn hoofd en van het plan om in Ponta Delgada avonds in de Capitool van Lissabon te kijken, was helemaal niets terecht gekomen, dus ik had ook geen flauw idee wat ik zou willen zien.
En zo kwam het dat we naar een bushalte van de rode bussen liepen, 48 uur kaartjes kochten en vervolgens bovenin de bus gingen zitten en ons lieten rondrijden terwijl we door een koptelefoontje allerlei info te horen kregen.

 Wij waren vlakbij ons hotel opgestapt, maar het eind/vertrekpunt was
op Praça Marquês de Pombal, waar de bus 10 minuten stil bleef staan.
Dat was geen straf, want het was heerlijk zo bovenin het zonnetje.
 Onderweg naar Belém kwamen we onderde Ponte 25 de Abril door,
dat die geinspireerd is op de Golden Gate Bridge in San Francisco was duidelijk.
Mosteiros dos Jerónimos, oftewel het Jerónimosklooster in Belém
 Een van de weinige dingen in Lissabon die ik kende:
het Monument der Ontdekkingen.
 Onder de brug, op de terugweg.
 Af en toe is het me een raadsel hoe eigenaren een naam 
voor hun winkel/restaurant bedenken.
Hoe verzin je het nu toch om je restaurant
"The Great American Disaster" te noemen...
 We reden weer over Praça Marquês de Pombal en gingen daarna
verder de stad in.
 Daar zijn we uitgestapt, het was inmiddels allang
koffietijd geweest en we waren dringend toe aan Starbucks :-)

Geen opmerkingen: