zaterdag 9 februari 2013

Valletta 1

We gingen naar Valletta, de hoofdstad van Malta.
In de stad mag je niet met de auto rijden, dus parkeerden we op
een parkeerterrein aan de rand van de stad.
Nergens stond aangegeven wat het uurtarief was, maar er
was een parkeerwacht, die ons een plaats aanwees en
daar vroegen we het aan.
Zijn antwoord was: "It's up to you how much you pay".
Dat hebben we hem nog maar een keer laten zeggen, want we
dachten dat we dat niet goed verstaan/begrepen hadden, maar het
was echt zo, je mocht zelf bepalen hoeveel je wilde betalen...nog nooit meegemaakt.
We liepen richting de stad en kwamen langs deze rotonde bij het busstation.
We hebben heel lang moeten wachten om deze foto te kunnen nemen zonder een bus erop,
want er rijden héel veel bussen en met héél veel bedoel ik HEEL VEEL.
Het openbaar vervoer op Malta is geweldig goed geregeld, bussen rijden het hele
eiland over, zelfs tot in de verste uithoeken en heel regelmatig.
We liepen naar de Upper Barrakka Gardens, waar we net op tijd 
waren voor het kanonschot van 12.00 uur.
Hiervandaan heb je een prachtig uitzicht over de Grote Haven
en de 3 steden aan de overkant.
We deden een letterbox cache, die meer een multi met een stempel
erin bleek te zijn en die vormde een soort tour door de stad,
die ons op allerlei plaatsen bracht die we anders waarschijnlijk
gemist zouden hebben.
De rare stenen voor de St Publius kerk, zijn deksel van 
voormalige graansilo's.
We hadden al heel veel zwerfkattepoezen gezien en die werden
allemaal heel vriendelijk behandeld. Ik had al gezegd dat de
katten volgens mij hier heilig waren toen we ergens een stukje
plantsoen tegen kwamen waar huisjes met voerbakken stonden
en allemaal kattepoezen rondliepen en lagen te slapen.
Het bleek een Cat Café te zijn, waar zwerfkatten opgevangen
worden en te eten krijgen. We hebben nog nooit zoiets gezien,
maar ik vind het helemaal geweldig.

4 opmerkingen:

trompke zei

Wat is nou het verschil tussen een multi met stempel en een letterbox? Ik weet dat niet. Ik heb ook een letterbox liggen en dat noemen ze ook allemaal een multi met stempel :-(

Jolande zei

Volgens mij is het bij geocachers zo van de klok en de klepel...
Ze hebben wel eens gehoord van een letterbox, maar zich er niet in verdiept wat het nu precies is.
Een echte letterbox heeft een beschrijving.
Zo van: begin in die-en-die straat,
loop naar het beeld, sla daar links af, loop tot de eerste straat rechts enz. En dan op het eind is het van daar en daar ligt de box (niks niets uitrekenen)
Bij geocaching zijn bijna allemaal multi's waar dan toevallig een stempeltje inzit.
En als je pech hebt, zoals hier, is het ook nog eens een puzzel-multi, met achtelijke berekeningen om toch maar op het coordinaat uit te komen.
En als je dan de boekjes ziet, stempelen de mensen dus met het stempel uit de 'letterbox' i.p.v. met hun eigen stempel.
Van mij mogen ze ze afschaffen bij geocaching

trompke zei

Nu snap ik 'm. En je hebt gelijk. Mijn multi moet je dus ook berekenen. Er zijn dus wel mensen die een letterbox verwachten bij geocaching. Want bij mij zeggen ze dus ook "dit is geen letterbox".
Bedankt voor de uitleg :-)

Margriet zei

Wat leuk zeg, zo'n cat café!!!