zondag 14 oktober 2012

Alleen op pad

En toen moest het werkpaard om 8.00 uur aan een meeting beginnen
en sliep het luxepaard nog wat uit. Tenminste dat was ik van plan, maar 
de kamermeisjes stonden op mijn deur te kloppen en daarna kon ik niet meer slapen.
Ik ben toen opgestaan, heb een kop koffie gedronken en een muffin gegeten, die ik
gisteravond bij Starbucks had gekocht.
Daarna heb ik de sleurkoffertjes afgegeven aan de balie en ging ik op pad.
Dit is een van de 3 mooi beschilderde ramen van een Indisch restaurant
vlak naast het hotel. Ik was heel verbaasd om te zien dat de verf aan de
buitenkant van het raam zit.
 Ik nam de metro naar Trocadéro.
Daar keek ik even rond, om vervolgens door het park
aan de linkerkant naar beneden te wandelen.
 Daar was het ontzettend rustig, ik had en heel stuk park voor mezelf.
Beneden bij een speeltuintje waren er meer mensen, maar geen toeristen.
Ik heb er een vroege lunch gegeten, heerlijk op een bankje in de zon,
met uitzicht op de Eiffel Toren.
Ik liep weer omhoog, langs de niet werkende fonteinen.
Ze waren met onderhoud/reparatie werkzaamheden bezig.
De toiletten bovenaan hadden prachtige deuren, maar hier
was de toiletpolitie..
Toen ik er een foto van wilde maken begon de 
toiletjuffrouw te krijsen Madame Non Non Non,
echt een viswijf was er niets bij...
Als iemand dat nou normaal vraagt, maar hier kon ik dus
echt niet tegen en heb van buitenaf een foto gemaakt,
wel niet zo mooi, maar toch...:-)
Ik ging op weg naar Rue de Passy en in een van de 
straatjes waar ik doorheen liep, zag ik dit uithangbord 
van een Russisch restaurant.
Natuurlijk heb ik gelijk een foto gemaakt, perfekt voor
in mijn Matryoshka journal.
En deze vleermuis, die ik een stuk verderop op een muur zag, 
vond ik ook gewoon leuk.
 En zo'n ronde torenkamer spreekt altijd erg tot mijn
verbeelding. Ik zou er best eens in willen kijken.

Geen opmerkingen: