dinsdag 16 oktober 2012

Alléé des Cygnes

Wat ik ook al heel lang wilde zien, was het vrijheidsbeeldje op de Pont Grenelle.
Toen we een keer een boottocht maakten, dacht ik het eindelijk te zien te krijgen, 
maar wegens terroristische dreigingen gingen de boten er niet meer langs.
Vandaag had ik me voorgenomen om er nu eindelijk eens te gaan kijken 
en zo zag ik nummer twee van de drie replica's.
 Natuurlijk was de trap aan de andere kant van de drukke weg,
maar die ben ik toch overgestoken, omdat ik natuurlijk ook
de voorkant wilde zien.
Ook hier zijn ze met de slotjes-rage begonnen.

Ik was bezig om voor een challenge Buddy op de foto
voor het beeld te krijgen en dat werd met grote ogen bekeken door
twee knullen die onderaan het beeld zaten.
Toen ik klaar was en Buddy weer aan mijn tasje hing, 
vonden ze dat ik nu een foto van hun moest maken,
wat ik natuurlijk gedaan heb :-)
 Ik liep terug over de Allée des Cygnes.
Erg mooi, met aan twee kanten bomen en de Seine.
En de Eiffeltoren die steeds dichterbij kwam.
Bij Pont Bir-Hakeim hield het eilandje op
Je had er wel een heel mooi uitzicht op de stad en de Eiffel Toren

Geen opmerkingen: