donderdag 30 augustus 2012

Vogeltjes


Ik ging vandaag naar de kapster. Ze heeft een zithoekje waar je lekker kunt zitten als je
nog even moet wachten en vandaag stond er toch zoiets leuks op tafel.

Ik zat het eens te bekijken en dacht eerst dat het kunstof
vogeltjes waren, maar toen ik beter keek zag
ik dat ze met hun lange 'snavel' water dronken.
De kapster vertelde dat het zaden van planten waren,
maar dat ze geen idee had van welke plant.
Ze voelden heel zacht aan en het leek ook net of ze veertjes hadden.
Ik heb nog nooit zoiets gezien, maar vind ze toch zo ontzettend leuk.
Gelukkig had ik mijn fototoestel bij me.

5 opmerkingen:

Margriet zei

Wat grappig!!!!
En ja...dan moet ik natuurlijk even zoeken......het is de zijdeplant of papagaaitjesplant!

Margriet zei

pfff....nooit zomaar iets kopieren.....papegaaitjesplant bedoel ik!!!

Jolande zei

Oh dank je wel voor het zoeken, daar was ik nog niet aan toegekomen, dus dat scheelt me nu weer tijd :-)

trompke zei

Inderdaad, een erg grappig plantje. Natuurlijk ik ook aan het zoeken. Dat is leuk. Maar ik vond alleen (volgens mij) een ander plantje, Crotalaria cunninghamii Lijkt ook heel erg op een vogeltje.

Margriet zei

Dat is ook een leuk plantevogeltje Hanny, maar niet de goede ;-)