woensdag 30 mei 2012

Jülich

Zaterdag gingen we voor de tweede keer naar Jülich Duitsland
om weer een stuk van het rondje geocaches wat daar ligt
te doen. We parkeerden de auto aan de ene kant van het stadje
om aan de andere kant onze fietstocht te beginnen.
Het was heerlijk weer en daarom zijn we eerst
in het stadje, lekker op een terrasje, koffie gaan drinken. Toen ik daar zo eens om me heen zat te kijken viel
ik bijna van mijn stoel af van het lachen, toen ik
de naam van de kapperszaak aan de overkant zag.
Zou je hier je haar laten doen? hahaha
We gingen weer verder en toen kwamen
we dit voetgangerslicht tegen, altijd handig voor
als er één licht stuk gaat :-)
Tijdens onze fietstocht zagen we windmolens.
We kwamen er steeds dichterbij en
alhoewel onze toch er niet langs kwam, zijn wij
even de andere kant op gefietst om ze van
dichtbij te bekijken (en beluisteren :-) )
We zagen veel klaprozen.
Ik had een salade gemaakt en toen we 's middags
langs de auto kwamen hebben we die uit de koelbox
gehaald en meegenomen, voor de picknick als
avondeten.
Toen we klaar waren met het stuk van het rondje dat
we vandaag wilden doen gingen we terug naar de auto.
Op de terugweg kwamen we weer door het centrum
en omdat we wel zin in een ijsje hadden hebben
we geparkeerd en een ijsje (ze maar ijs) gekocht.
En toen hebben we gelijk een stukje door het centrum
gewandeld. In het parkje tegenover de Citadel
kwamen we deze hele mooie fontein tegen.
zagen we een klokkenboom
en dit leuke beeldengroepje van een wolf
die achter ganzen aanzit.

Het was weer een fantastische dag en we
verheugen ons al op het derde stuk van het rondje,
want Jülich is echt een schattig stadje in een
prachtige, afwisselende omgeving.
Wie geïnteresseerd is in onze cache avonturen kan
op het log van de Travel Fairy kijken.
De foto's van Jülich komen vanaf 4 juni.

Geen opmerkingen: