maandag 29 augustus 2011

Vilnius 4

Met de grote temperatuurverschillen (binnen-buiten-airco enz.)
kon het niet uitblijven en werd Julian verkouden, grieperig, hoesten en
kreeg hij steeds hogere koorts.
Door het hoesten kon hij hoestremmende middellen niet binnen houden
en zo kwam het dat we met hem naar het ziekenhuis moesten,
waar longontsteking geconstateerd werd.
We mochten (als hij zich over een paar dagen goed zou voelen) wel
naar Riga reizen, maar tot die tijd moest hij binnen blijven.
Naast het ziekenhuis stond een beeld van
Frank Zappa, dat was gelijk de laatste foto
die ik in Vilnius gemaakt heb.

Omdat ik voorhoofdholte-ontsteking had,
bleef ik verder in het appartement om op Julian te letten
en was dit alles wat Julian en ik van Vilnius gezien hebben...
Paul en Jasmine zijn wel samen op pad geweest.
Shoppen...schoenen kopen en de rest van de vakantie
moesten er tig schoenendozen steeds verplaatst worden ...:-)
Omdat we nu niet ergens een echt Lithouwse
lekkernij bij de koffie konden gaan eten, kwamen
ze met dit thuis.
Het deed me een beetje aan Noorse kransekake denken
en het smaakte ook wel een beetje zo, als ik het me goed herinner.

Geen opmerkingen: